Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΣ ΣΤΙΣ 10 ΦΛΕΒΑΡΗ 2010

Η Διοίκηση της ΠΟΣ στη συνεδρίαση της την Τετάρτη (που ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 28/1/2010) αντιδρώντας:
1.- Στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στο ασφαλιστικό, όπως αποτυπώνονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης και προβλέπουν την επαναφορά των ρυθμίσεων "Γιαννίτση".
2.- Στην πολιτική λιτότητας που εξαγγέλθηκε μέσα από τον προϋπολογισμό του 2010 και αγγίζει φυσικά και τους σιδηροδρομικούς. Στις εξαγγελίες της κυβέρνησης για περικοπή επιδομάτων.
3.- Στη συνεχιζόμενη απαξίωση του ΟΣΕ, στην εγκατάλειψη των έργων εκσυγχρονισμού του
4.- Στη προσπάθεια, μέσω ανωνύμων καταγγελιών, κατασυκοφάντησης των σιδηροδρομικών και του ΟΣΕ.

αποφάσισε την προκήρυξη στάσεων εργασίας για τις 10 Φλεβάρη 2010. Για το είδος των στάσεων εξουσιοδοτήθηκε το Προεδρείο της ΠΟΣ.

Παράλληλα η Διοίκηση της ΠΟΣ αποφάσισε:

1.- Να καταθέσει μηνύσεις για περιπτώσεις σπατάλησης των χρημάτων, καταθέτοντας όσα στοιχεία έχει.
2.- Να ζητήσει εισαγγελική έρευνα για τα 9 δις. ευρώ που δαπανήθηκαν μέχρι σήμερα, σε έργα του ΟΣΕ, χωρίς όμως να ολοκληρωθεί κανένα, για τις προγραμματικές συμφωνίες που υπογράφηκαν για αγορά τροχαίου υλικού, αλλά σήμερα ο ΟΣΕ βρίσκεται χωρίς μηχανές, για τις συμβάσεις της SIEMENS κ.α. που έχουν οδηγήσει τον ΟΣΕ σε απαξίωση, σε μαρασμό και σε διόγκωση των χρεών του.
3.- Να στείλει εξώδικο στους Διευθύνοντες Συμβούλους του ΟΣΕ και των θυγατρικών του για πιστή τήρηση του Μισθολογίου, των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και των Κανονισμών Προσωπικού, που καταστρατηγούνται με αποκλειστική ευθύνη των Διοικήσεων.

Αναλυτικά οι αποφάσεις και το αγωνιστικό πρόγραμμα της ΠΟΣ, θα συμπεριληφθούν σε ανακοίνωση που θα κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΕΚ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΟΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΟΣ

(ΑΘΗΝΑ 28 /1/ 2010)


ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Το Γενικό μας Συμβούλιο γίνεται 4 μήνες μετά την κυβερνητική αλλαγή που έφεραν οι εκλογές της 4/10/2009. Στο διάστημα αυτό, το πρόγραμμα Ανασυγκρότησης που εφήρμοσε η κυβέρνηση της Ν.Δ. παρέμεινε σε ισχύ, αφού βάσει αυτού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από 1/1/2009 είναι «ανεξάρτητη» ΔΕΚΟ.

Το πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας που εξήγγειλε η προηγούμενη κυβέρνηση και οδηγούσε στην καταστροφή 3.000 θέσεων εργασίας, έμεινε στα χαρτιά μετά και την αντίδραση των σιδηροδρομικών.

Πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε από την νέα κυβέρνηση ο προϋπολογισμός για το 2010. Ο προϋπολογισμός αποτυπώνει τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για συνέχιση της λιτότητας και των φορομπηχτικών πολιτικών σε βάρος των εργαζομένων και των πλατιών λαϊκών στρωμάτων. Τις συνέπειες της κρίσης που δημιούργησε ο καπιταλισμός, καλούνται να πληρώσουν πάλι οι εργαζόμενοι.

Τη θεαματική αύξηση των άμεσων και έμμεσων  φόρων καλούνται να επωμισθούν ως συνήθως οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Η εισοδηματική πολιτική για μια ακόμη φορά όχι μόνο δεν καλύπτει τις απώλειες στο εισόδημα των εργαζομένων, αντίθετα κινείται στις γνωστές συνταγές της λιτότητας.

Οι κοινωνικές δαπάνες παραμένουν στάσιμες και σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίζουν και μείωση. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιαίτερα μέσω των συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα. Οι δαπάνες για την κοινωνική ασφάλιση δεν καλύπτουν ούτε καν τον νομοθετημένο κοινωνικό πόρο στο ΙΚΑ.

Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση το σωματείο μαζί με την ΠΟΣ και τη ΓΣΕΕ, πρέπει να αντισταθούν δυναμικά αντικρούοντας τις αντεργατικές πολιτικές της κυβέρνησης. Να οργανώσουν την πάλη των σιδηροδρομικών στα παρακάτω μέτωπα:

Α. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ


Δύο μήνες μετά τις εκλογές και η κυβέρνηση δεν έχει ανοίξει ακόμη τελείως τα χαρτιά της. Οι τελευταίες δηλώσεις του Υπουργού Εργασίας για «δομικές» αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα παραπέμπουν στο «νόμο Γιαννίτση» και πρέπει να απορριφθούν καθολικά και δυναμικά.

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να παρασυρθούν από ψευδεπίγραφους διαλόγους, τη στιγμή που στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης συμπεριλαμβάνονται ήδη οι αποφάσεις της κυβέρνησης  στο ασφαλιστικό.

Καλούμε τους σιδηροδρομικούς να φράξουν το δρόμο στην κατάργηση της δημόσιας ασφάλισης. Να απαιτήσουν μέτρα για τη σωτηρία του Σ.Κ.Α. σύμφωνα με τις προτάσεις που συσπείρωσαν και κινητοποίησαν το σύνολο των εργαζομένων στην αντιπαράθεση τους με τις αλήστου μνήμης προτάσεις Γιαννίτση.

1.- Κατάργηση των αντιασφαλιστικών διατάξεων των νόμων 1902,2084,3029,3655.
2.- Συνταξιοδότηση στα 35 έτη (10.500 ημέρες) ασφάλισης χωρίς όριο ηλικίας.
3.- Κύριες συντάξεις στο 80% του τελευταίου μισθού και επικουρικές στο 20%.
4.- Διατήρηση του καθεστώτος πρόωρης συνταξιοδότησης με ίση μεταχείριση παλαιών και νέων ασφαλισμένων.
5.- Διατήρηση των θετικών υπέρ των γυναικών διακρίσεων.
6.- Ειδική μέριμνα για την ασφάλιση των ανέργων.
7.- Ενίσχυση του δημόσιου κοινωνικού και αναδιανεμητικού χαρακτήρα του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος. Διαφωνούμε με την εισαγωγή ιδιωτικών σχημάτων κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα στην κοινωνική ασφάλιση.
8.- Λήψη πρόσθετων μέτρων για τη μητρότητα και την οικογένεια.
9.- Ασφαλή αξιοποίηση των αποθεματικών με κύριο επενδυτικό εργαλείο τα ειδικά κρατικά ομόλογα συνταξιοδοτικού σκοπού με απευθείας διαπραγμάτευση με το δημόσιο.
10.- Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας, την προώθηση της σταθερής και πλήρους απασχόλησης και την απόκρουση της απορύθμισης της εργασίας.
11.- Καλύτερη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
12.- Απόδοση των κλεμμένων. Πάταξη της εισφοροδιαφυγής και εισφοροκλοπής.

Β. ΟΣΕ – ΘΥΓΑΤΡΙΚΕΣ

Τέσσερις μήνες μετά τις εκλογές και ο ΟΣΕ παραμένει ακέφαλος. Αντί να παρουσιαστούν άμεσα τα σχέδια της νέας κυβέρνησης για τον ΟΣΕ και να κληθούν οι εργαζόμενοι σε διάλογο, ακολουθείται η μέθοδος «Χατζηδάκη» μέσω διαρροών στο τύπο. Η κυβέρνηση όπως φαίνεται από τις δηλώσεις στις εφημερίδες έχει υιοθετήσει πλήρως την καραμέλα της επιχείρησης που παράγει κάθε μέρα ελλείμματα 2 εκατ. €, των πλούσιων σιδηροδρομικών που αυξάνουν τα ελλείμματα και του πλεονάζοντος προσωπικού.

Αποδείξαμε από το 2004 γιατί θα ήταν καταστροφική η διάσπαση του ΟΣΕ σε θυγατρικές. Αποδείξαμε ότι το μόνο που θα κατάφερναν θα ήταν να αυξηθούν τα ελλείμματα του σιδηροδρόμου. Μέσα από εφημερίδες, ανακοινώσεις, μέσα από προτάσεις στα Διοικητικά Συμβούλια, προσπαθήσαμε να αποτρέψουμε το γεγονός η να ελαχιστοποιήσουμε τις επιδράσεις.

Πιστεύουμε ότι το Γενικό Συμβούλιο δεν πρέπει να θεωρήσει τίποτα δεδομένο. Είναι σίγουρο ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα μας δοθούν πολλά επιχειρήματα για το οπλοστάσιο μας. Αυτό δείχνει και η εμπειρία από άλλες χώρες της Ε.Ε. όπως η Μεγάλη Βρετανία που ακολούθησαν παρόμοιο δρόμο και τώρα προσπαθούν να μαζέψουν τις τεράστιες συνέπειες.

Να καταργηθούν όλες οι θυγατρικές και να απορροφηθούν όλες οι δραστηριότητες  και το προσωπικό τους από τον ΟΣΕ.

Γ. ΕΙΣΟΔΗΜΑ

Η επίθεση που δέχεται το εργατικό εισόδημα μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, εξανεμίζοντας τις όποιες αυξήσεις πήραμε με τη ΣΣΕ 2008-2009. Παρά τη συγκράτηση του πληθωρισμού σε χαμηλά επίπεδα, οι εργαζόμενοι βιώνουν τη πιο σκληρή πραγματικότητα των τελευταίων 20 ετών.

1. Το πραγματικό εισόδημα των σιδηροδρομικών για να καλύψει αυτήν την επίθεση πρέπει να αυξηθεί σημαντικά, με 100€ αύξηση στους  βασικούς Μισθούς για το 2010.
2. (Ενιαία πρόταση)

α)Καθιέρωση ίσου αριθμού βαθμίδων σε όλους τους κλάδους της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας. Ενσωμάτωση των Ο.Θ. των καταργούμενων βαθμών στην αμέσως ανώτερη βαθμίδα.
β) Καθιέρωση 4ης μισθολογικής κατηγορίας στην οποία θα ενταχθούν οι καταληκτικοί βαθμοί των κλάδων της Υποχρεωτικής εκπαίδευσης και οι προτελευταίοι βαθμοί της Μέσης εκπαίδευσης.
γ) Αναγνώριση της 30ετούς υπηρεσίας και της αποκτηθείσας εμπειρίας με την ένταξη των εργαζομένων μόνο μισθολογικά, στον αμέσως επόμενο βαθμό.


Δ. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ


Ήδη από το 2007 καταθέσαμε πρόταση για τροποποίηση του συστήματος Προαγωγών με βάση τη μοριοδότηση. Η πρόταση αυτή παραμένει επίκαιρη και πρέπει να συμπεριληφθεί στη διεκδίκηση ΣΣΕ για το 2010.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ – ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

Το Γενικό Συμβούλιο πρέπει να πάρει μία ξεκάθαρη θέση: Καμία παραβίαση του ωραρίου εργασίας. Πιστή τήρηση του 8ωρου και των κανονισμών εργασίας.

Παράλληλα πρέπει να διεκδικήσουμε εργασιακές σχέσεις που:

# Θα αυξάνουν τον ελεύθερο χρόνο με την καθιέρωση του 35ωρου χωρίς μείωση αποδοχών.
# Θα επιτρέπουν στους εργαζόμενους να προγραμματίζουν την οικογενειακή και κοινωνική τους ζωή.
# Δεν θα επιτρέπουν στον εργοδότη να χρησιμοποιεί τους εργαζόμενους ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης.
# Δεν θα οδηγούν σε ελαστικά ωράρια εργασίας που κάνουν λάστιχο τη ζωή των εργαζομένων.

Προσλήψεις μέσω του ΑΣΕΠ  που θα καλύπτουν όλα τα κενά.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Όπως τονίσαμε παραπάνω τα θέματα: ΟΣΕ – ΘΥΓΑΤΡΙΚΕΣ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ, ΕΙΣΟΔΗΜΑ και ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ είναι για μας κορυφαία ζητήματα που απασχόλησαν και θα απασχολήσουν το συνδικάτο μας την επόμενη τριετία. Πιστεύουμε ότι τα ζητήματα που θέσαμε μπορούν να αποτελέσουν τον επόμενο Προγραμματισμό Δράσης  και σε αυτήν την κατεύθυνση θα ρίξουμε όλες μας τις δυνάμεις.

Η Σ.Ε.Κ. το προηγούμενο διάστημα, πάλεψε για την  υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, για την παραμονή του ΟΣΕ ως Δημόσια επιχείρηση. Με θέσεις στα σοβαρά προβλήματα που πολλές φορές προκαλούσαν την μήνιν της Διοίκησης του ΟΣΕ και την πολεμική των άλλων παρατάξεων. Θέσεις όμως που δικαιώθηκαν στο σύνολο τους.

Με την ίδια δυναμική και με την Ενότητα Δράσης στην προμετωπίδα μας θα κινηθούμε και το 2010, ξέροντας ότι από τους συνδικαλιστικούς αγώνες

Τίποτα δεν πάει χαμένο

 

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
19/1/2010

Στη σημερινή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΓΣΕΕ η Αυτόνομη Παρέμβαση κατέθεσε πρόταση για να πραγματοποιηθεί απεργία στις 10/2 μαζί με την ΑΔΕΔΥ, ώστε να πάρει η εργατική κινητοποίηση χαρακτηριστικά γενικής απεργίας σε μια περίοδο που η κυβέρνηση μέσα από το σύμφωνο σταθερότητας επιχειρεί να «κλειδώσει» μια ολομέτωπη επίθεση στους εργαζόμενους για μια τριετία.
Προτείναμε επίσης να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο διεκδικήσεων με αιχμή τις ουσιαστικές αυξήσεις μισθών και συντάξεων, την καταπολέμηση της ανεργίας και την αύξηση του επιδόματος των ανέργων, την υπεράσπιση της σταθερής εργασίας χωρίς επισφάλεια και ελαστικότητες, την υπεράσπιση της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης και την κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων, την απόκρουση της φορολογικής επιδρομής.
Δυστυχώς η ηγεσία της ΠΑΣΚΕ, η οποία εμφανέστατα ήθελε να αποδυναμώσει το κοινό αγωνιστικό μέτωπο Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, στο όνομα της διευκόλυνσης της κυβερνητικής πολιτικής, αρνήθηκε να υπερψηφίσει την απεργία στις 10/2, εξασφαλίζοντας τη ψήφο της ΔΑΚΕ και αντιπρότεινε απεργία στο 3ο δεκαήμερο του Φλεβάρη.
Ερωτηματικά προκαλεί η στάση του ΠΑΜΕ που δε συνέβαλλε στη λήψη απόφασης για τις 10/2 αρνούμενο να υπάρξει ένα στοιχειώδες πλαίσιο με βάση το οποίο θα εξασφαλιζόταν με τις ψήφους Αυτόνομης Παρέμβασης- ΠΑΜΕ και ΔΑΚΕ απεργία για τις 10 Φλεβάρη.
Η ΓΣΕΕ με ευθύνη κυρίως της ΠΑΣΚΕ απομακρύνεται από τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων. Αν δεν υπάρξει ριζική αλλαγή της στάσης της, θα ξεπεραστεί από τους εργαζόμενους.
Καλούμε όλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να επαναπροσδιορίσουν τη στάση τους, ώστε να δημιουργηθεί σταδιακά ένα ενιαίο μέτωπο πάλης του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, να σπάσει το τεχνητό κλίμα συναίνεσης και να αγωνιστεί η εργατική τάξη κατά της αντεργατικής πολιτικής κυβέρνησης και εργοδοτών.

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Σ.Ε.Κ.




ΑΘΗΝΑ 18.1.2010
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΠ


Παρότι πέρασαν και οι περίφημες «100 ημέρες» της νέας κυβέρνησης, η κατάσταση στον ΟΣΕ συνεχίζει να επιδεινώνεται, όχι τόσο από την απουσία Διοίκησης όσο, επειδή η νέα κυβέρνηση «δεν είναι έτοιμη» ή «δεν θέλει ακόμη» να ανακοινώσει τα σχέδια της για τον ΟΣΕ. Ίσως να υπάρχουν και άλλοι λόγοι …

Το βέβαιο είναι ότι, η κατάσταση στον Οργανισμό πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Η απαξίωση του μεγαλώνει μέρα με τη μέρα σε σημείο επικίνδυνο. Παράλληλα το προσωπικό του, συνεχίζει να εργάζεται μέσα στην αβεβαιότητα, με τις ανησυχίες του να μεγαλώνουν και εξαιτίας των εξαγγελιών για τροποποίηση του ασφαλιστικού και πάγωμα των μισθών.

Μέσα σε όλα αυτά, η επιχείρηση συκοφαντίας της επιχείρησης και των σιδηροδρομικών που εγκαινίασε ο κ. Χατζηδάκης, καλά κρατεί. Τώρα θυμήθηκαν ότι γίνεται σπατάλη στον ΟΣΕ, τώρα θυμήθηκαν ότι υπάρχουν «παράνομες» αμοιβές, τώρα θυμήθηκαν ότι υπάρχουν σιδηροδρομικοί με «παχυλούς» μισθούς.

Το τελευταίο διάστημα, στο στόχαστρο της «εξυγίανσης» μπήκε το Κεντρικό Εργοστάσιο Πειραιά. Για δεύτερη φορά, μετά τον Αύγουστο του 2008 όταν ο κ. Χατζηδάκης έστειλε στο ΚΕΠ τους ράμπο. Με ανώνυμες καταγγελίες, με χαλκευμένα στοιχεία, με «πληροφορίες» διαδρόμων, επιχειρούν να χτυπήσουν ένα από πιο παραγωγικά συγκροτήματα του ΟΣΕ. Ένα συγκρότημα με τεχνογνωσία ανυπολόγιστης αξίας που πάνω του θα μπορούσε να στηριχθεί η ανάπτυξη του ΟΣΕ. Αποκορύφωμα η έγγραφη καταγγελία των «ΑΔΕΣΜΕΥΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ» που στάλθηκε σε εισαγγελείς, πολιτικά κόμματα και επιλεκτικά σε 6 εφημερίδες (ΝΕΑ, ΕΘΝΟΣ, ΘΕΜΑ, VETO, REAL, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ).

Δεν γνωρίζουμε τους φυσικούς αυτουργούς για να τους κατονομάσουμε. Γνωρίζουμε τους ηθικούς αυτουργούς που είναι τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και η προηγούμενη. Είναι οι κάθε λογής εργολάβοι που τόσα χρόνια απομυζούν το ΚΕΠ (και τον ΟΣΕ). Είναι και τα κάθε λογής «στελέχη» του ΟΣΕ, περισσότερο αντιπρόσωποι εργολάβων παρά σιδηροδρομικοί.

Σοβαρές ευθύνες έχουν και οι 2 μεγάλες παρατάξεις στον ΟΣΕ γιατί τόσα χρόνια «σιωπούν». Ανέχονται αυτήν την κατάσταση, επενδύουν συνδικαλιστικά επάνω της και στρώνουν το δρόμο στην εκάστοτε κυβέρνηση. Γι αυτό το λόγο έχουν απορρίψει όλες τις προτάσεις που κάναμε ως ΣΕΚ τα τελευταία χρόνια, αλλά και πρόσφατα, για άμεση και καθολική παρέμβαση της ΠΟΣ ώστε να σταματήσουν αυτά τα φαινόμενα σήψης.

Σε ότι μας αφορά, με όσες δυνάμεις διαθέτουμε, θα συνεχίσουμε να παλεύουμε ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ τόσο για την εξυγίανση των οικονομικών του ΟΣΕ, όσο και για την ανάπτυξη του ως ΕΝΙΑΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ.

ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΕΚ

Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010

ΒΟΜΒΑ ΣΤΗ ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ

ΔΗΛΩΣΗ
ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ
ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
ΤΕΡΖΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ
ΑΘΗΝΑ 6/1/2010



Το χθεσινό τηλεφώνημα στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ για ύπαρξη βόμβας στη Σήραγγα των Τεμπών, που προκάλεσε την ακινητοποίηση για 6 ώρες, 4 αμαξοστοιχιών στη Λάρισα και την Κατερίνη, την ακύρωση δεκάδων δρομολογίων και έσπειρε τον πανικό σε  εκατοντάδες επιβάτες, δεν ήταν «φάρσα».

Παρότι οι έρευνες έδειξαν ότι δεν υπήρχε βόμβα στη σήραγγα, το τηλεφώνημα δεν είναι τυχαία ενέργεια. Ηθικοί και φυσικοί αυτουργοί είναι όλοι εκείνοι που τόσα χρόνια με την ανοχή των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, κερδίζουν από την απαξίωση, τον τεμαχισμό και την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ και ενοχλήθηκαν από τον πολλαπλασιασμό των δρομολογίων του μετά τις κατολισθήσεις στα Τέμπη.

Καλούμε την κυβέρνηση, 94 ημέρες μετά τις εκλογές, να σταματήσει να «μελετά» και να «συσκέφτεται» και να αναλάβει τις ευθύνες της για την ανάπτυξη του τρένου, ως του πιο οικονομικού, οικολογικού και ασφαλούς μέσου μαζικής μεταφοράς, πάνω στο οποίο μπορεί να στηριχθεί όλη η ελληνική οικονομία.