Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2010

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ

Το Συντονιστικό Γραφείο της ΣΕΚ καλεί όλους τους σιδηροδρομικούς να συμμετέχουν ενεργά και μαζικά στις 3ωρες στάσεις εργασίας (6.00-9.00, 14.00-17.00 και 22.00-01.00) που προκήρυξε η ΠΟΣ για τις 10/2/2010 και στη συγκέντρωση κατάληψη στο Σταθμό Λαρίσης στις 7.30 την ίδια ημέρα.

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ Σ.Ε.Κ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ


ΑΘΗΝΑ 29/1/2010



“Τα τελευταία χρόνια έγιναν πολλά λάθη. Έγιναν ή εξαγγέλθηκαν αλλεπάλληλες διασπάσεις εταιριών, επανενώσεις, συγχωνεύσεις και επαναδιοργανώσεις. Δυστυχώς, όλα αυτά τα σχήματα απέτυχαν, είτε επειδή τα μέτρα ήσαν εξαρχής λανθασμένα και ασύμβατα με τις ελληνικές ανάγκες, είτε επειδή οι διεταιρικές σχέσεις απεδείχθησαν εκ των υστέρων ανεπιτυχείς.

Εκτός αυτού, καλλιεργήθηκε ένα αντεργατικό κλίμα που αποξένωνε τους εργαζόμενους, δημιουργώντας τους το συναίσθημα της αδιαφορίας ή και των διακρίσεων. Τέλος, το έλλειμμα του ελληνικού σιδηροδρόμου αφέθηκε στην τύχη του. Να μεγαλώνει ανεξέλεγκτα, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες της προηγούμενης κυβέρνησης για εξυγίανση και νέα πορεία.

Το αποτέλεσμα είναι γνωστό σε όλους. Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι βρέθηκαν στο χειρότερό τους σημείο. Εγκαταλελειμμένες γραμμές, άδεια βαγόνια. Καθυστερήσεις έργων, υπερβάσεις προϋπολογισμών. Κακοδιοίκηση, Κακοδιαχείριση. Σπατάλη του εθνικού πλούτου...”

“Για την εξεύρεση των αναγκαίων κεφαλαίων θα χρησιμοποιήσουμε εθνικούς πόρους, πόρους από τα Κοινοτικά Ταμεία, ενώ σκοπεύουμε να ενεργοποιήσουμε και ιδιωτικά κεφάλαια, στο πλαίσιο αμοιβαία επωφελών συνεργασιών (ΣΔΙΤ)...”

“Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, μια εταιρία σιδηροδρομικών έργων και μια κρατική σιδηροδρομική επιχείρηση. Αυτοί θα είναι αντίστοιχα ο σημερινός ΟΣΕ (με συγχώνευση με την ΕΔΙΣΥ), η ΕΡΓΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ...”

“Για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές δεν νοείται κρατική επιδότηση. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να κοστολογήσει τις υπηρεσίες της, να αξιολογήσει τα έσοδά της και να αναλάβει τις μεταφορές που είναι συμφέρουσες για την επιχείρηση...”

“Σας διαβεβαιώνω, θα είμαστε πολύ αυστηροί με τις διοικήσεις των κρατικών σιδηροδρομικών εταιριών, αναμένοντας από αυτές πιστή τήρηση των κανόνων διαχείρισης, ορθολογική χρήση των πόρων, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα. Επίσης αυστηροί θα είμαστε με τους εργαζομένους, των οποίων την προσφορά εκτιμάμε, αλλά τους ζητούμε αύξηση παραγωγικότητας σε συνθήκες εργασιακής σιγουριάς και αξιοκρατίας. Μόνο με τη βοήθειά τους θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα των λειτουργικών ελλειμμάτων...”

Τα παραπάνω αποσπάσματα είναι από την ομιλία του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Μαγκριώτη, στην ημερίδα που διοργάνωσε το ΤΕΕ την Παρασκευή 29/1/2010 για τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η πλήρης υιοθέτηση από τη σημερινή κυβέρνηση του προγράμματος «Χατζηδάκη – Στυλιανίδη», καταρρίπτει και το τελευταίο επιχείρημα για διάλογο με τους εργαζόμενους «από μηδενική βάση» όπως δεσμεύτηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Ρέππας στη συνάντηση που είχε με το προεδρείο της ΠΟΣ το Νοέμβρη του 2009.

ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ