Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

Επειδή έχουν αρχίσει πολλά ανώνυμα παπαγαλάκια και "ερμηνεύουν" το σχέδιο νόμου για το ασφαλιστικό, ως αντιπρόσωποι του Λοβέρδου και του Κουτρουμάνη, θέλουμε να δηλώσουμε το εξής:
Το μνημόνιο που υπογράφηκε από την ΤΡΟΪΚΑ και την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έχει πάνω από 100 κρυφά σημεία που δεν διευκρινίστηκαν ακόμη.
Για τα σημεία αυτά έχει εξουσιοδοτηθεί ο κ. Παπακωνσταντίνου να αποφασίζει κατά το δοκούν, γράφοντας στα παλιά παπούτσια του (αν έχει) την Ελληνική Βουλή. Ένα από τα σημεία αυτά αποκαλύφθηκε με την ερώτηση που κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή και υπάρχει (για όποιον ενδιαφέρεται) στο (http://terzogloupanagiotis.blogspot.com)
Ποιά ήταν η απάντηση του Υφυπουργού κ. Σαχινίδη; "Υπήρχε στο αρχικό κείμενο και το αφαιρέσαμε μετά".
Ξέχασε όμως να το αφαιρέσει και το ΔΝΤ από το δικό του κείμενο!!!
Φαντάζεστε τι μπορεί να επακολουθήσει, όταν υπάρχει ένα τέτοιο όπλο στα χέρια της κυβέρνησης;
Γι αυτό λέμε: Το σχέδιο νόμου πρέπει να το πάρουν πίσω.

Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΟΣ

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών καταθέτει αύριο δια των νομίμων εκπροσώπων της α) ΝικόλαουΚιουτσούκη, Προέδρου του Δ.Σ. και β) Παναγιώτη Τερζόγλου, Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα του Δ.Σ. προς τονκ. Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ,  κατά παντός υπευθύνου γιατις Προγραμματικές συμφωνίες του ΟΣΕ. Την  παραίτηση από ρήτρες. Τις συμβάσεις με τη SIEMENS Επενδύσεις έργων ΠΑΘΕΠ. Καθυστερήσεις έργων. Αμοιβές Συμβούλων. Παραχωρήσεις – Καταπατήσεις ακινήτων. Για τα θέματα αυτά υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι έχουν τελεστεί σοβαρά και αυτεπάγγελτα διωκόμενα εγκλήματα σε βάρος του ΟΣΕ Α.Ε., της ΕΔΙΣΥ Α.Ε., ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αλλά και του ελληνικού δημοσίου.

Ειδικότερα στην Μηνυτήρια Αναφορά αναφέρονται εισαγωγικά τα παρακάτω:
«Τα τελευταία τρία (3) χρόνια, με αφορμή την εκδήλωση της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης και την όξυνση της δημοσιονομικής κρίσης στη χώρα μας με τη ραγδαία αύξηση του ελλείμματος του δημόσιου χρέους, ο ΟΣΕ ως δημόσια επιχείρηση με κοινωνικό χαρακτήρα και πρωτίστως οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, που αποτελούν τη ζωντανή κινητήρια δύναμη της παραγωγικής διαδικασίας, έχουν τεθεί στο στόχαστρο μιας πρωτοφανούς επίθεσης από πολλές πλευρές, οι οποίες τους αποδίδουν την ευθύνη για τα μεγάλα ελλείμματα τα οποία εμφανίζει ο Οργανισμός.
          Η επίθεση αυτή είναι όχι μόνο συκοφαντική αλλά και πρόδηλα άδικη καθόσον όπως επανειλημμένα έχει αποδειχτεί και με στοιχεία του ίδιου του ΟΣΕ, το συντριπτικά μεγάλο μέρος των ελλειμμάτων οφείλεται σε τρεις ουσιώδεις παράγοντες: α) Στη μη καταβολή από το κράτος της συμμετοχής που οφείλει για τα συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργα σιδηροδρομικής υποδομής και ενώ έχει υποχρέωση να καταβάλει, ανάγκαζε και αναγκάζει τον ΟΣΕ να δανείζεται από χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για την κάλυψη αυτών των τεράστιων κονδυλίων. β) Στην παράλειψη σύναψης συμφωνιών με το δημόσιο και άλλους φορείς ώστε να καταβάλλονται στον ΟΣΕ οι δαπάνες άσκησης της όποιας κοινωνικής ή άλλη πολιτικής, όπως συμβαίνει με όλα τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα αλλά και εσωτερικά με άλλους μεταφορείς, όπως π.χ. αεροπορικές εταιρείες και ακτοοπλόοι για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές» και γ) Στη γενικότερη κακοδιαχείριση και κακοδιοίκηση, που ασκήθηκε από τις διοικήσεις, οι οποίες μεταξύ των άλλων επιβάρυναν τον Οργανισμό με άσκοπες δαπάνες, δεν περιφρούρησαν, όπως είχαν υποχρέωση περιουσιακά στοιχεία του ΟΣΕ, δεν έλαβαν τα αναγκαία μέτρα, για την ταχύτερη, οικονομικότερη και αποτελεσματικότερη πρόοδο των έργων υποδομής, δεν ασχολήθηκαν αποτελεσματικά με τις πραγματικές δυνατότητες διεύρυνσης του κύκλου εργασιών του σιδηροδρόμου, δεν ελάμβαναν τα απαραίτητα γενικότερα αλλά κάθε φορά μέτρα, τα οποία πολλές φορές υπεύθυνα και εγγράφως η Π.Ο.Σ. είχε αποδείξει,, για την ασφάλεια με αποτέλεσμα ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε (5) χρόνια να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των σιδηροδρομικών ατυχημάτων με θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σχεδόν αποκλειστικά σιδηροδρομικών υπαλλήλων.
          Το πλαίσιο αυτό της σύγχυσης ως προς τη φύση, την ουσία και τα πραγματικά προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων και που αποδίδει όλες τις ευθύνες για την άσχημη κατάσταση του ΟΣΕ στους εργαζόμενους, αξιοποιήθηκε παράλληλα για να συσκοτιστούν καταστάσεις, αξιόποινες πράξεις και παραλείψεις».
Στη συνέχεια παρατίθεται σύντομο ιστορικό δημοσιευμάτων σε σκάνδαλα και παρανομίες σε βάρος του ΟΣΕ. Αναφέρονται δημοσιεύματα του ημερήσιου Αθηναϊκού  τύπου και των ηλεκτρονικών ΜΜΕ, αλλά  και σε Πρακτικά Μονίμων και Εξεταστικών Επιτροπών του Κοινοβουλίου στα οποία γίνονται εκτεταμένες αναφορές και καταγγελίες σκανδάλων και παρανομιών των Διοικήσεων του Οργανισμού αλλά και πολιτικών προσώπων.  Ειδικότερα γίνεται αναφορά:
1.     Στις  τις επτά (7) προγραμματικές συμβάσεις του ΟΣΕ που υπεγράφησαν τον Δεκέμβριο του 1997, ύψους 180 δισεκατομμυρίων δραχμών για την κατασκευή τροχαίου υλικού.  Ανάμεσά τους και η προγραμματική Συμφωνία 33α με τη Siemens (2,99 δισ. δραχμές για τη θυγατρική και 159 εκατ. μάρκα για τη μητρική), Π.Σ. 39 (117 εκατ. μάρκα για τη μητρική Siemens και την Krauss Maffei την οποία αντιπροσωπεύει ο κ. ΘωμάςΛιακουνάκος, 41α (26 δισ. δραχμές για τις εταιρείες TEMOINSA και Siemens AG από κοινού) και 1/97 με τους ΗΣΑΠ (ύψους 227,1 εκατ. μάρκων σε κοινοπραξία Siemens -Bombardier).
2.     Στη Σύμβαση που υπέγραψε, τον Απρίλιο του 2005 η νέα διοίκηση του ΟΣΕ, με κοινοπραξία των εταιρειών ΑΚΤΩΡ/ΤΕΡΝΑ /Siemens με αντικείμενο τα έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου. Το ύψος της σύμβασης ήταν 160 εκατ. ευρώ και από αυτά 40 αντιστοιχούσαν στο μερίδιο της Siemens.
3.     Στην αποχώρηση  από την ηγεσία του ΟΣΕ του   πρόεδρου κ. Ν.Μπαλτά και του διευθύνοντος σύμβουλου κ. Δ. Χιόνη εν μέσω καταγγελιών από το ΠαΣοΚ για «φωτογραφικές» προκηρύξεις διαγωνισμών και σκάνδαλα στις προμήθειες τροχαίου υλικού ύψους 1 δισ. ευρώ.
4.     Σε καταγγελίες του υπεύθυνου  Μεταφορών του ΠαΣοΚ κ. Κ.Ρόβλια, για αδικαιολόγητη αύξηση του ελλείμματος του ΟΣΕ το 2006 κατά 45%, σε σχέση με το 2003 (473 εκατ. ευρώ), ενώ ο οργανισμός απώλεσε κονδύλια άνω των 600 εκατ. ευρώ από το Γ΄ ΚΠΣ. Τη σκανδαλώδη μίσθωση  οκτώ μηχανών τύπου Ντεζίρογια οκτώ μήνες με το ποσό των 8 εκατ. ευρώ. Τις  αδικαιολόγητες καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του έργου εγκατάστασης πληροφοριακού συστήματος, κ.λπ.
5.     Σε δεκατρείς (13) συμβάσεις η τελική υπέρβαση εν σχέση με την προεκτιμούμενη αμοιβή κινήθηκε σε ποσοστά από 105% έως 7.445%!!
6.     Σε καταγγελίες του  κ. Γρηγόρη Νιώτη, Α’ Αντιπροέδρου της Βουλής για κακοδιαχείριση και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις έργων.
7.     Σε καταγγελίες στην  Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τη διερεύνηση της υπόθεσηςSIEMENS α) του κ. Μάνου Παναγιώτου,  Διευθυντή   του ΟΣΕ σχετικά με δύο συμβάσεις του ΟΣΕ και τηςΕΡΓΟΣΕ που έχουν υπογραφεί με τη SIEMENS, η μία σε κοινοπραξία και η άλλη από μόνη της, τη σύμβαση 994/2005 που είχε αντικείμενο τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο για το κομμάτι από Πειραιά, Αθήνα μέχρι τις Τρεις Γέφυρες. Το δεύτερο είναι για το ψηφιακό σύστημα ραδιοκάλυψης των GSM-R, το οποίο ξεκίνησε από τον ΟΣΕ, υπηρεσιακά και στην συνέχεια το ανέλαβε η ΕΡΓΟΣΕ. Και β) του Δημήτρη Καραπάνουμέλους (ως εκπρόσωπος των εργαζομένων), επί σειρά ετών του Δ.Σ. του ΟΣΕ, για τις συμβάσεις που έγιναν με αντισυμβαλλόμενα τα Ελληνικά Ναυπηγεία, στην ουσία όμως, κυρίαρχος αντισυμβαλλόμενος, όπως είπε ήταν η SIEMENS,  που υπεγράφησαν βεβιασμένα, στις 22 Δεκέμβρη 1997. Επίσης αναφέρθηκε  σε κατατμήσεις έργων, «επιλήψιμους» διαγωνισμούς και αναθέσεις, αδικαιολόγητες παρατάσεις στην πορεία των έργων κ.λπ.
8.     Σε σκανδαλώδεις  καταπατήσεις στο  υπό κατασκευή εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου από ιδιώτες επιχειρηματίες που χωρίς κανένα νόμιμο δικαίωμα έχουν καταλάβει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, ιδιοκτησίας ΟΣΕ που έχει παραχωρήσει στη ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, τους οποίους χρησιμοποιούν για λογαριασμό τους, καταναλώνοντας παράλληλα ηλεκτρικό ρεύμα και νερό από τις παροχές του ΟΣΕ αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ το μήνα χωρίς ο ΟΣΕ μέχρι πρόσφατα να έχει λάβει οποιοδήποτε μέτρο για την αποβολή τους.
9.     Σε περιπτώσεις κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος για έργα και προμήθειες όπως οι παρακάτω: α) Ανατέθηκαν από τη διοίκηση του ΟΣΕ μελέτες ύψους 70 εκατ. € για τη Σιδηροδρομική Εγνατία χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου με αποτέλεσμα οι μελέτες αυτές να είναι άχρηστες. β) Κατασκευάστηκε σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου – Αγρινίου χωρίς καμία άλλη πρόβλεψη για τη λειτουργία της με αποτέλεσμα να είναι σήμερα εντελώς άχρηστη. γ) Παραγγέλθηκαν δώδεκα (12) αμαξοστοιχίες railbus και παρελήφθησαν οι οποίες πρώτον δεν είχαν τουαλέτες και δεύτερον δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν λόγω μη εφαρμογής των τροχών τους στις ράγες. δ) Ανακατασκευάστηκε η γραμμή Κορίνθου – Τρίπολης κόστους δεκάδων εκατομμύριων ευρώ και μετά την ολοκλήρωση του έργου το τρένο κινείται με μικρότερη ταχύτητα από ότι προηγουμένως. ε) Κατασπαταλώνται δεκάδες εκατ. € κατ΄έτος για τη χρησιμοποίηση εταιρειών security και καθαρισμού, εργασίες τις οποίες μπορούσε να διεκπεραιώσει το ίδιο το προσωπικό με πολύ μικρό κόστος.
Για όλα τα παραπάνω θέματα η ΠΟΣ ζητά την περαιτέρω έρευνα από την εισαγγελία και την άσκηση ποινικών διώξεων κατά παντός υπευθύνου.

Αθήνα 14.6.2010

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΕ


ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ
Α.Π.11302/09.06.2010
ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

-Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
- Οικονομικών
 
ΘΕΜΑ:  Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε το ξεπούλημα  του ΟΣΕ, υλοποιώντας τα σχέδια της Νέας Δημοκρατίας.
 
Ευρύτατο σχέδιο γενικής εκποίησης και διάλυσης σε ό,τι έχει απομείνει από το δημόσιο πλούτο και τις δημόσιες επιχειρήσεις ανακοίνωσε η κυβέρνηση, μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου στις 03/06/2010.
Αναλυτικά, σε ότι αφορά τον ΟΣΕ, ανακοινώθηκε κατάργηση δρομολογίων, διεταιρικές συμβάσεις για το κόστος προμηθειών και συντήρησης, πώληση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας και των άλλων περιουσιακών του στοιχείων, παραχώρηση των εμπορευματικών σταθμών (Θριάσιο, Θεσσαλονίκη) καθώς και πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγικό επενδυτή, με την εκχώρηση του μάνατζμεντ.
Για τους εργαζόμενους προβλέπονται απολύσεις, μετατάξεις, εργασιακές διαθεσιμότητες, ημιαπασχόληση, μικρότερες αποδοχές, διάλυση εργασιακών σχέσεων, κατάργηση θέσεων εργασίας, κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων και κατ’ επέκταση οικονομική καταστροφή των ασφαλιστικών ταμείων.
Όπως δήλωσε ο κ. Υπουργός Υποδομών αυτό το πρόγραμμα δήθεν εξυγίανσης, ξεπουλήματος ουσιαστικά, του ΟΣΕ θα προχωρήσει τον Ιούνιο του 2010.
 
Επειδή αυτό το σχέδιο οδηγεί στη διάλυση του ΟΣΕ και εντάσσεται στα σχέδια της κυβέρνησης για ξεπούλημα του οργανισμού, ενώ η χώρα έχει όσο ποτέ ανάγκη από ένα ενιαίο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ που δεν θα λειτουργεί με πελατειακές σχέσεις, μακριά από σκανδαλώδεις συμβάσεις και θα υπηρετεί την ανάπτυξη της χώρας, με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου, προσιτού και γρήγορου σιδηροδρομικού δικτύου.
 
                                                      Ερωτώνται ο κ.κ. Υπουργοί:
 
1. Προτίθεται η κυβέρνηση  σε συνεργασία με τους εργαζόμενους, να αλλάξει τις αποφάσεις της για τον ΟΣΕ και να ακυρώσει τα σχέδια εκποίησης-διάλυσης του Οργανισμού, που αποτελούσαν και επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης για τον ΟΣΕ;
2. Σκοπεύουν να περιφρουρήσουν το μέλλον του ΟΣΕ, ως δημόσιας επιχείρησης και να προχωρήσουν στη σύνταξη αναπτυξιακού επιχειρησιακού σχεδίου με νέες επενδύσεις και διεύρυνση δραστηριοτήτων, προς όφελος των εργαζομένων στον οργανισμό και του κοινωνικού συνόλου της χώρας;
 
Ο ερωτών βουλευτής

 
Λαφαζάνης Παναγιώτης

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

ΠΑΝΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΠΟΚΡΟΥΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΣΕ

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους σιδηροδρομικούς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΠΟΣ και διαδήλωσαν (την Παρασκευή 4/6/2010 στις 12.00) έξω από το Υπουργείο Υποδομών, την ώρα που το Προεδρείο της ΠΟΣ συναντιόταν μετά από 197 ημέρες με τον κ. Ρέππα. Άσχετα αν η συνάντηση ήταν άκαιρη μετά το εξώδικο για τη απεργία της 10/6/2010, που έστειλε η ΠΟΣ την Πέμπτη 3/6/2010, το Προεδρείο ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Υπουργείου με ένα και μοναδικό στόχο: να ζητήσει τις προτάσεις του Υπουργείου για τον ΟΣΕ.
Αυτό δεν έγινε αφού ο κ. Ρέππας συνεχίζοντας τον εμπαιγμό των σιδηροδρομικών δήλωσε ότι δεν υπάρχει κανένα έτοιμο σχέδιο.
Δικαιολόγησε τις εξαγγελίες που έχει κάνει τόσο αυτός, όσο και στελέχη του Υπουργείου ως, εκβιαστικές απαιτήσεις του Δ.Ν.Τ. και της Ε.Ε. στις οποίες πρέπει να υποκύψει. Ωστόσο δήλωσε τη συμπαράσταση του στους σιδηροδρομικούς και μας διαβεβαίωσε ότι δεν θα απολυθεί κανείς. Έκπληξη προκάλεσε το συνεχιζόμενο θράσος του κ. Ρέππα όταν, σχολιάζοντας τα μέτρα της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό δήλωσε ότι: μειώνεται και η δική του σύνταξη!!!
Το επόμενο σχόλιο - παράπονο του κ. Υπουργού για το σύνθημα κλέφτες - κλέφτες που φώναζαν οι σιδηροδρομικοί, το αφήνουμε ασχολίαστο.

Οι προθέσεις της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ είναι ξεκάθαρες:
1.- Ιδιωτικοποίηση του επιβατικού και εμπορευματικού έργου με την πώληση του 49% και του managment της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
2.- Πώληση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ αλλά και των περιουσιακών στοιχείων του π.χ. τροχαίο υλικό, μηχανήματα κ.α.
3.- Εγκατάλειψη και κλείσιμο του περιφερειακού δικτύου Πελοποννήσου, Θεσσαλίας και Μακεδονίας.
4.- Κλείσιμο των παραγωγικών μονάδων του ΟΣΕ.
5.- Αποχώρηση 3.000 σιδηροδρομικών με εθελοντικές και υποχρεωτικές μετατάξεις. Το προσωπικό που θα παραμείνει, θα εργάζεται κάτω από νέο μισθολογικό και εργασιακό καθεστώς, προκειμένου να μειωθούν οι δαπάνες της επιχείρησης.


Αμέσως μετά τη συνάντηση με τον κ. Ρέππα ζητήσαμε να συνεδριάσει εκτάκτως η Διοίκηση της ΠΟΣ τη Δευτέρα 7/6/2010 και να αποφασίσει κλιμάκωση (στάσεις εργασίας, 24ωρες, συλλαλητήρια, καταλήψεις κ.α.) του απεργιακού προγράμματος μετά την απεργία της Πέμπτης, πρόταση που δεν έγινε δεκτή.

Στο μέτωπο ΠΑΣΟΚ - Ν.Δ. - ΛΑΟΣ - ΔΝΤ - Ε.Ε., οι σιδηροδρομικοί πρέπει να απαντήσουν με το δικό τους μέτωπο. Τώρα πλέον δεν αρκούν οι λεονταρισμοί και τα μεγάλα λόγια.
Καλούμε την ΠΑΣΚ (με το ρόλο της πρώτης πλειοψηφικής και αυτοδύναμης παράταξης), τη ΔΑΚΕ και τη ΔΕΣΚ να στοιχηθούμε όλοι μαζί, στην υπεράσπιση του στόχου που πρέπει να είναι κοινός.
Καλούμε όλους τους σιδηροδρομικούς να εγκαταλείψουν την απογοήτευση και τις ατομικές λύσεις. Να κάνουν και δική τους υπόθεση, τον αγώνα για:

την απόκρουση των μέτρων της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ

Η απεργία της Πέμπτης 10/6/2010 και το συλλαλητήριο στις 12.00 στο Υπουργείο Υποδομών, να είναι το πρώτο βήμα.

ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΣ ΣΕΚ