Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012
Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΑΘΗΝΑ 8/3/2012
Δύο μήνες πέρασαν και τα σοβαρά προβλήματα των σιδηροδρομικών παραμένουν άλυτα.
1.- Το ζήτημα των απολύσεων μέσω της εργασιακής εφεδρείας παραμένει ακόμη σε εκκρεμότητα με δεκάδες σιδηροδρομικούς από τη μία, να βρίσκονται στην ανασφάλεια της απόλυσης και από την άλλη να πληρώνονται με το 60% των αποδοχών τους.
Η δέσμευση του κ. Βορίδη για κατάθεση τροπολογίας που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα, δεν μπορεί να παραπέμπετε στις καλένδες. Ούτε πρέπει να αποτελέσει προεκλογικό παιχνίδι. Το Προεδρείο της ΠΟΣ έχει μεγάλη ευθύνη γιατί, αρχικά έσπρωχνε τους απολυμένους στους δικηγόρους και από την άλλη όταν αναγκάστηκε να υιοθετήσει τη θέση των σιδηροδρομικών για ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΣΤΟΝ ΟΣΕ, κωλυσιεργεί προσφέροντας «πολιτικό» χρόνο στον κ. Βορίδη.
ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥΣ ΣΕ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ
2.- Οι σιδηροδρομικοί, γεγονός που πλέον δεν αμφισβητεί κανείς, έχουν υποστεί τη μεγαλύτερη ονομαστική μείωση των μισθών τους από τους εργαζόμενους των ΔΕΚΟ. Γεγονός επίσης είναι ότι ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν αποδεχτεί ότι, εφάρμοσαν μεγαλύτερες μειώσεις από αυτές που προέβλεπε η νομοθεσία.
Υπολογίζουν ότι, αντί για οροφή (μεγαλύτερο ύψος μέσων αποδοχών) 2.300€, έχουν υπολογίσει τη μισθοδοσία με μικρότερη οροφή ύψους 2.000€ με αποτέλεσμα να έχει αφαιρεθεί από τους σιδηροδρομικούς ποσό 150 - 200€ κατά μέσο όρο.
ΕΦΟΣΟΝ (ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ) ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙ ΣΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑΣ, ΑΠΟΔΙΔΟΝΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΝΗΚΟΥΝ;
Σε ότι αφορά τα παραπάνω, γίνεται προσπάθεια τόσο από το Προεδρείο της ΠΟΣ όσο και από τις Διοικήσεις ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να συνδεθούν με τη ΣΣΕ του 2012. Θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο σε όλους ότι η παραπάνω απόδοση είναι υποχρέωση των Διοικήσεων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσουν αντικείμενο επόμενης ΣΣΕ.
Σε ότι αφορά τώρα τις ΣΣΕ, οι οποίες έχουν καταργηθεί με σειρά νόμων των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, ΠΑΣΟΚ-ΝΔ.-ΛΑΟΣ, πρέπει να δηλώσουμε το εξής: Εάν το Προεδρείο της ΠΟΣ έχει την πρόθεση να διεκδικήσει υπογραφή ΣΣΕ για το 2012, είμαστε μαζί τους αρκεί να ξεκαθαριστεί έγκαιρα στους σιδηροδρομικούς το πλαίσιο της διεκδίκησης. Πότε σκοπεύουν να ξεκινήσουν; Πριν τις εκλογές ή μετά;
3.- Τόσο με επισημάνσεις δικές μας όσο άλλων συναδέλφων, αποδείχτηκε ότι η συντήρηση τροχαίου υλικού (μηχανεργοστάσια) ως παραγωγική μονάδα, μπορεί να είναι βιώσιμη σε σύγκριση με τα διεθνή δεδομένα παρόμοιων εταιρειών και δραστηριοτήτων και να βοηθήσει στην ανάπτυξη τόσο του ΟΣΕ όσο και της ελληνικής οικονομίας προσφέροντας θέσεις εργασίας.
ΓΙΑΤΙ, ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ;
4.- Η τελευταία επισήμανση μας, αφορά τα ασφαλιστικά μας ταμεία. Ενώ ήδη αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα τα οποία μεταφέρονται στους ασφαλισμένους, π.χ. η μη χορήγηση φαρμάκων επί πιστώσει, τα Δ.Σ. τους με τις αποφάσεις που πήραν για «κούρεμα» των αποθεματικών τους τα οδηγούν στην κατάρρευση.
Οι αποφάσεις των Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του ΤΑΥΤΕΚΩ, θα οδηγήσουν τόσο τα αποθεματικά τους σε ομόλογα όσο και τα αποθεματικά τους στην Τράπεζα της Ελλάδας (τα οποία θα «κουρευτούν» με απόφαση της Τράπεζας) σε μείωση ακόμη και 50%. Το αποτέλεσμα φυσικά θα είναι να υπάρξει σύντομα νέο ασφαλιστικό με ακόμη πιο επαχθείς όρους για τους εργαζόμενους.
ΤΙ ΣΤΑΣΗ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΣΤΑ Δ.Σ. ΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΕΚΩ,
ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ;
ΓΙΑΤΙ Η ΠΟΣ ΔΕΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕ (ΟΠΩΣ Η ΑΔΕΔΥ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ κ.α.)
ΤΟYΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΘΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ;
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΕΚ
Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2012
ΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΛΕΣΜΑ
ΑΘΗΝΑ 28/2/2012
Μέχρι σήμερα, έγιναν τρεις συναντήσεις της ΠΟΣ με τις Διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τον τρόπο εφαρμογής των νόμων για τις μειώσεις των μισθών καθώς και για το πολύ σοβαρό ζήτημα των «εφέδρων».
Στην τελευταία συνάντηση (22/2/2012) μετά από συγκέντρωση στον 9ο όροφο της Καρόλου, στην οποία συνάντηση παραβρέθηκαν και περίπου 50 συνάδελφοι, ο κ. Θεοφανόπουλος απάντησε ως εξής:
1.- Για να αποκαταστήσει τους μισθούς μας στα πλαίσια των νόμων και της Πράξης Νομοθετικού περιεχομένου, πρέπει να υπάρξει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που να καθορίζει την «οροφή» των αποδοχών μας.
2.- Σε επικοινωνία που είχε με το Υπουργείο Υποδομών για το θέμα των εφέδρων, μας ενημέρωσε ότι η τροπολογία για την ακύρωση τους βρίσκεται στο τραπέζι του Υπουργού για υπογραφή.
Δυο μήνες τώρα, οι Διοικούντες οι κυβερνώντες και όχι μόνο, κωλυσιεργούν
Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση οι συγκεντρωμένοι στις 22/2/2012 αποφάσισαν να επισκεφτούν την Πέμπτη 1/3/2012 στις 1μ.μ. το Υπουργείο Υποδομών και να απαιτήσουν
1.- Την ακύρωση όλων των εφεδρειών
2.- Την αποκατάσταση των μισθολογικών εκκρεμοτήτων μας.
Η ΠΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ,
ΘΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥΣ;
ΘΑ ΔΙΚΑΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΛΥΣΗ;
Σουρμελής Ντίνος
Μέλος Διοίκησης της ΠΟΣ
Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΝΕΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ
ΑΘΗΝΑ 11/11/2011
ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
ΜΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Ο στόχος για ένα συνδικάτο σιδηροδρομικών και μία Ομοσπονδία Μεταφορών, δεν είναι καινούργιος. Είχε τεθεί τουλάχιστον 15 χρόνια πριν και μάλιστα με ομόφωνες αποφάσεις συνεδρίων. Αυτός ο στόχος ετέθη στο πλαίσιο αποφάσεων Συνεδρίων της ΓΣΕΕ για την αναδιοργάνωση – ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος της χώρας ώστε να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα κατακερματισμού και πολυδιάσπασης.
Για πολλούς λόγους (που δεν είναι της στιγμής να αναλυθούν) η ανασυγκρότηση δεν προχώρησε. Τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης τα βιώσαμε οι σιδηροδρομικοί, ιδιαίτερα τον τελευταίο χρόνο. Πέρυσι με τους νόμους για την «εξυγίανση» των μέσων μαζικής μεταφοράς και φέτος με το νόμο για την εργασιακή εφεδρεία. Και στις δύο περιπτώσεις, από όλους τους σιδηροδρομικούς ετίθετο το θέμα του συντονισμού αποφάσεων και δράσεων, αλλά ποτέ δεν έγινε δυνατός αυτός ο συντονισμός ώστε να ελπίζουμε σε κάτι καλύτερο.
Σήμερα το σ.κ. στο σιδηρόδρομο αλλά και γενικότερα είναι βαριά ηττημένο. Και μετά από μια βαριά ήττα μπαίνουν επιτακτικά ζητήματα όπως η ανασυγκρότηση, η ανανέωση ηγεσιών, ο αναπροσανατολισμός στόχων, η αλλαγή συσχετισμών, η αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των σωματείων και στον τρόπο λήψης των αποφάσεων.
Πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους ότι, με τα μέτρα που έχουν παρθεί μέχρι τώρα, δεν τελειώσαμε. Αυτό είναι αυταπάτη. Έχουμε μπροστά μας το λιγότερο μια εικοσαετία σκληρής μονόπλευρης λιτότητας. Έχουμε μπροστά μας και νέα σκληρότερα μέτρα μέχρι το πλήρες ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ.α.) και νέες απολύσεις.
Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ
Σήμερα οι περίπου 3500 σιδηροδρομικοί (ΟΣΕ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είναι οργανωμένοι σε 18 σωματεία, εκ των οποίων τα 4 περιφερειακά και τα 14 κλαδικά. Από αυτά:
12 σωματεία έχουν από 15 μέχρι 180 μέλη.
3 σωματεία έχουν από 220 μέχρι 420 μέλη και
2 σωματεία (ΣΣΒΕ, Σ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΪΚΟΣ) έχουν από 800 μέχρι 900 μέλη.
Παρατηρούμε ότι, η μεγάλη πλειοψηφία των σωματείων έχουν κάτω από 180 μέλη με προοπτική περαιτέρω μείωσης τους. Οπότε γεννούνται τα ερωτήματα: Πως σωματεία με τόσα λίγα μέλη που είναι διάσπαρτα σε όλο το μήκος του δικτύου θα λειτουργήσουν; Πως θα κάνουν συνελεύσεις μελών; Πως θα έχουν την απαραίτητη δια ζώσης επαφή με τα μέλη τους; Πως θα εξασφαλίσουν την οικονομική αυτοδυναμία τους για την κάλυψη της δράσης τους;
Η δραματική συρρίκνωση του προσωπικού σε συνδυασμό με την κατάργηση των ΣΣΕ, επιδομάτων, παροχών κ.α. έχουν κυριολεκτικά εξαφανίσει τις προϋποθέσεις ύπαρξης και λειτουργίας των σωματείων με τη σημερινή μορφή και δομή τους.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ
Το ενιαίο συνδικάτο των σιδηροδρομικών θα αποτελείται από το κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο και 3-4 παραρτήματα στα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά κέντρα. Τα παραρτήματα θα έχουν αυτοτέλεια δράσης και αποφασιστικές αρμοδιότητες για θέματα της περιοχής τους.
Κυρίαρχο όργανο του συνδικάτου είναι η Γενική Συνέλευση των μελών του, τις αποφάσεις της οποίας υλοποιεί το Διοικητικό Συμβούλιο του συνδικάτου.
Το συνδικάτο θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τη ίδρυση Ομοσπονδίας Μεταφορών.
Η οργανωτική ανασυγκρότηση δεν μπορεί να περιμένει. Εάν το σ.κ. εξακολουθήσει να παραμένει κατακερματισμένο – πολυδιασπασμένο μόνο και μόνο για τη διατήρηση λίγων συνδικαλιστικών θέσεων παραπάνω, τότε τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα.
Οι σιδηροδρομικοί δεν μπορούν να περιμένουν άλλο. Καλούμε τις συνδικαλιστικές παρατάξεις αλλά και τον κάθε σιδηροδρομικό ξεχωριστά να προχωρήσουμε γρήγορα αλλά όχι βιαστικά στην ίδρυση συνδικάτου που θα ενισχύσει την παρέμβαση και τη δράση μας.
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΝΕΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ
Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011
ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΩΡΑ!!!
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΑΘΗΝΑ 30.9.2011
Όταν ανακοινώθηκαν οι απολύσεις (με τη μορφή της εργασιακής εφεδρείας) 400 σιδηροδρομικών και έγιναν συγκεντρώσεις σε χώρους δουλειάς, η κατεύθυνση που έδωσαν οι εργαζόμενοι ήταν:
ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ 150 ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΠΛΗΤΤΟΝΤΑΙ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ.
Επίσης εκτιμήθηκε ότι περιθώρια διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση δεν υπάρχουν και γι αυτό οι απεργίες πρέπει να έχουν ως αίτημα – στόχο ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ. Μέχρι σήμερα έγιναν 2 24ωρες απεργίες αλλά … δεν είδαμε πουθενά συντονισμό και δεν ακούσαμε τίποτα για ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.
Στην πρώτη απεργιακή συγκέντρωση που έγινε στην Καρόλου, μάθαμε ότι μόνοι μας (και αυτό κάτω από την πίεση των συγκεντρωμένων)οι σιδηροδρομικοί θα πάμε πορεία στο Υπουργείο Οικονομικών γιατί τα άλλα μέσα μεταφοράς είχαν συνέντευξη τύπου. Στη δεύτερη απεργιακή συγκέντρωση (28.9.2011) πάλι υπό την πίεση των συγκεντρωμένων ακολουθήσαμε εργαζομένους της ΕΘΕΛ στη μηχανοκίνητη πορεία στο Υπουργείο Μεταφορών, από όπου έλαμψε δια της απουσίας του το Προεδρείο της ΠΟΣ.
Στην ίδια συγκέντρωση (28/9/2011) ο Πρόεδρος της ΠΟΣ ανακοίνωσε ότι στις 2 το μεσημέρι θα γίνει συγκέντρωση στο Σύνταγμα. Πήγαμε όσοι πήγαμε στο Σύνταγμα και διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε καμία συγκέντρωση!!! Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στις 29/9/2011 το συντονιστικό 30 σωματείων οργανισμών που ανακοινώθηκαν απολύσεις, έκαναν πορεία – συναυλία στο Σύνταγμα, πάλι χωρίς τη συμμετοχή της ΠΟΣ!!!
Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
Τα παραπάνω γεγονότα δείχνουν ότι η αυτοδύναμη ηγεσία της ΠΑΣΚ στην ΠΟΣ καθώς και οι ηγεσίες της ΠΑΣΚ στα άλλα Μέσα Μεταφοράς, απλά δεν θέλουν το συντονισμό και τον κοινό αγώνα. Δεν θέλουν μαζικές συγκεντρώσεις – πορείες. Δεν θέλουν να προβάλλουν το πολιτικό αίτημα ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ. Επιλέγουν έτσι σπασμωδικές – ασυντόνιστες κινήσεις ώστε να τα έχουν «καλά» με τους εργαζόμενους και ταυτόχρονα να διευκολύνουν την κυβέρνηση στο καταστροφικό της έργο. Την ίδια γραμμή ακολουθεί και η ΓΣΕΕ. Αποφάσισε να προκηρύξει 24ωρη στις ΔΕΚΟ στις 5 Οκτώβρη ώστε να συμπέσει με την 24ωρη της ΑΔΕΔΥ.
Ενώ αποφάσισε πανεργατική απεργία για τις 19 Οκτώβρη, δηλαδή ένα μήνα μετά την να ανακοίνωση του τσεκουρώματος σε μισθούς και συντάξεις, ένα μήνα μετά τη ανακοίνωση της εφεδρείας και της νέας φοροεπιδρομής.
Εκτίμηση μας είναι ότι, η κυβέρνηση δεν θα πάρει πίσω κανένα από τα μέτρα της. Ακόμη και αν προσωρινά στρογγυλέψει κάποιο από αυτά, θα επανέλθει 3 μήνες μετά, ενόψει της 7ης δόσης. Όπως είναι τα πράγματα,
Όλοι οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, οι νέοι ή θα πάμε σε κοινό – μαζικό – πολιτικό αγώνα για την ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ή θα ματαιοπονούμε πηγαίνοντας ο κάθε κλάδος μόνος του για το επιμέρους αίτημα του, χωρίς φυσικά αποτέλεσμα.
Τη γραμμή του κοινού – μαζικού- πολιτικού αγώνα δεν πρόκειται να την ακολουθήσουν τα συνδικάτα που ασφυκτιούν υπό το βάρος των συντριπτικών ποσοστών της ΠΑΣΚ και την απόλυτη ανοχή της ηγεσίας της ΔΑΚΕ.
Έχοντας την εμπειρία των τελευταίων 2 χρόνων όπου κανένα κυβερνητικό μέτρο δεν αποσύρθηκε, επιμένουμε ότι, όπου οι συνδικαλιστικές ηγεσίες δεν θέλουν
οι εργαζόμενοι πρέπει μέσα από επιτροπές και συντονιστικά στους χώρους δουλειάς, να πάρουν το αγώνα για την ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ στα χέρια τους. Σε διαφορετική περίπτωση,
ΟΛΟΙ θα πιούμε το ποτήρι μέχρι τέλους. Και το τέλος θα είναι μαζική ανεργία, φτώχεια και καταστροφή των εργασιακών κοινωνικών δικαιωμάτων.
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΕΚ
Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΕΚ
ΑΘΗΝΑ 1/9/2011
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ
10/9/2011 ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Το ναυάγιο των επιλογών κυβέρνησης - αστικού πολιτικού κατεστημένου - τρόικας αφήνει πίσω του κυριολεκτικά συντρίμμια και ερείπια. Ένας "κατάμαυρος" Σεπτέμβρης και Φθινόπωρο ετοιμάζονται να διαδεχθούν ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι!
1) Μέσα στο γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η συντήρηση τροχαίου υλικού βγήκαν στο σφυρί, περιμένοντας "τους επενδυτές". Η πολιτική του ξεπουλήματος σε συνδυασμό με την περιβόητη εργασιακή εφεδρεία (1 χρόνος 50% του μισθού και μετά απόλυση) δημιουργούν εργασιακή ανασφάλεια και σε εκατοντάδες σιδηροδρομικούς. Η ανατροπή της πολιτικής ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας μαζί και της ΤΡΑΝΩΣΕ - Συντήρησης τροχαίου υλικού είναι ζητήματα πρώτης πολιτικής προτεραιότητας για τους εργαζόμενους σιδηροδρομικούς.
2) Ήδη από τον Ιούλη είδαμε τις καθαρές αποδοχές να μειώνονται κατά 50-60 ευρώ το μήνα ως αύξηση του φόρου μετά τη μείωση του αφορολόγητου από τα 12.000 ευρώ στα 8.000 ευρώ.
3)Οι δευτερεύουσες απολαβές είναι επίσης μειωμένες επειδή το διορθωτικό ποσό που στο εξοφλητικό εμφανίζεται ως ταχτικής αποδοχής 12/2010, δεν υπολογίζεται στις δευτερεύουσες.
4) Πέρασαν 6 μήνες από την υπογραφή της νέας ΣΣΕ και ακόμη υπάρχουν εκκρεμότητες και αναπάντητα ερωτήματα. Δεν έχει απαντηθεί ακόμη από το ΔΣ του ΙΚΑ (ΤΑΠΟΤΕ) ποιο είναι το ποσό επί του οποίου θα υπολογίζεται η σύνταξη. Δεν έχει απαντηθεί ακόμη από το ΔΣ του ΤΑΥΤΕΚΩ (Τ.Π.) ποια είναι η βάση υπολογισμού του εφάπαξ. Όπως είναι τα πράγματα, τόσο για τη σύνταξη όσο και για το εφάπαξ, τα ταμεία έχουν την ευχέρεια να εφαρμόσουν το καλό σενάριο, το κακό σενάριο και το περισσότερο κακό σενάριο. Δεν θέλουμε να επεκταθούμε επί του θέματος προς το παρόν. Πιστεύουμε ότι εδώ και τώρα η Ομοσπονδία και τα σωματεία πρέπει να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση, γιατί πολύ σύντομα θα υπολογισθούν συντάξεις και εφάπαξ με βάση τη νέα ΣΣΕ και αν βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων θα είναι πολύ αργά να αποτραπούν οι νέες μειώσεις σε συντάξεις και εφάπαξ.
5) Το ζήτημα πάρα πολλών σιδηροδρομικών που από 1/1/2011 έως 3/3/2011 συμπλήρωσαν τις προϋποθέσεις για να λάβουν (με βάση τις παλαιές ΣΣΕ) κλιμάκιο ή αύξηση 4% χρονοεπιδόματος ή επίδομα θέσης παραμένει ανοιχτό. Οι σιδηροδρομικοί στερούνται τα ποσά που τους αναλογούν παρόλο που με βάση τη ΣΣΕ έπρεπε ήδη να τους έχουν χορηγηθεί και να συνυπολογίζονται στο μισθό τους.
Τα παραπάνω θέματα δεν τα θίγουμε πρώτη φορά. Με τρεις (ή δυο;) ανακοινώσεις που εκδώσαμε ως ΣΕΚ, πριν και μετά την ψήφιση της ΣΣΕ, τα είχαμε επισημάνει. Επανερχόμαστε γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικά και αν η έκβαση τους είναι αρνητική, τότε θα επηρεαστούν πολύ αρνητικά οι αποδοχές των σιδηροδρομικών, είτε σήμερα είναι εργαζόμενοι είτε αύριο συνταξιούχοι.
Το μεσοπρόθεσμο μνημονιακό πρόγραμμα ρημάζει τα πάντα. Η ύφεση έχει πάρει ιστορικά πρωτοφανείς εφιαλτικές διαστάσεις. Η ανεργία καλπάζει σε ουράνια ύψη! Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις βάζουν μαζικά λουκέτο! Εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες πνίγονται! Ο προϋπολογισμός παρά τα σκληρά μέτρα και εξαιτίας τους, για άλλη μια φορά έχει εκτροχιαστεί και βρίσκεται εκτός των επίσημων στόχων! Νέα επαχθή μέτρα, στο πλαίσιο ενός μακάβριου φαύλου κύκλου, προετοιμάζονται ενόψει ΔΕΘ!
Η Ελλάδα, έχει πλέον μετατραπεί κανονικά σε μια από τις χειρότερης μορφής "αποικίες" των κυρίαρχων της ΕΕ, πρώτα από όλα του Γερμανικού ιμπεριαλισμού και του χρηματιστικού κεφαλαίου. Πρώτη, ίσως, φορά μια κυβέρνηση και ένα ολόκληρο πολιτικό κατεστημένο έχουν μετατρέψει μια χώρα σε "μπανανία" και "προτεκτοράτο" του πλέον, ίσως, βρώμικου ιμπεριαλιστικού μπλοκ, παραδίνοντας την προς γενική λεηλασία, ληστεία και διάλυση.
Με το νόμο 3863/2010 που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2010 η κυβέρνηση κατεδάφισε το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα και αυτό μεταλλάσσεται από δημόσιο καθολικό και αναδιανεμητικό σε ατομικό και κεφαλαιοποιητικό. Παράλληλα με τη συνεργασία της Ν.Δ. και του ΛΑΟΣ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με σειρά νόμων, διέλυσε τις εργασιακές σχέσεις και μείωσε το πραγματικό εισόδημα των εργαζομένων κατά 35% - 40%. Για τους σιδηροδρομικούς και σε συνεργασία με την ηγεσία της ΠΑΣΚ, μέσω της ΣΣΕ του 2011, ξεθεμέλιωσαν όποιες μισθολογικές κατακτήσεις έμειναν αλώβητες.
|
Οι σιδηροδρομικοί δέχτηκαν την πιο σκληρή επίθεση από όλους τους εργαζόμενους των ΔΕΚΟ. Σε αυτό έπαιξε ρόλο και η ηγεσία της ΠΑΣΚ η οποία λειτούργησε ως καθαρά υποτελής, κυβερνητική παράταξη. Η εκδίωξη κακήν κακώς 1300 σιδηροδρομικών είναι πρωτοφανής και αφαίρεσε πλούσιο στελεχικό δυναμικό από την επιχείρηση που συνεχίζει να καταρρέει.
Το 1/3 του δικτύου έκλεισε, τα μηχανεργοστάσια είναι υπό ιδιωτικοποίηση ενώ μία επικίνδυνη Διοίκηση έχει διαλύσει τα δρομολόγια. Ενώ τον Ιούνη του 2011 εκδόθηκαν βιβλιάρια με τα νέα δρομολόγια, μετά λίγες ημέρες ανατράπηκαν δημιουργώντας εικόνα διάλυσης. Παράλληλα με τη τελευταία αύξηση κατά 25% των εισιτηρίων δίνεται το τελευταίο χτύπημα στην όποια επιβατική κίνηση έχει απομείνει. Οι εξαγγελίες για διάφορες μειώσεις που εξήγγειλε η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μόνο ως γελοιότητες μπορεί να εκληφθούν στη σημερινή τραγική κατάσταση του σιδηροδρόμου.
Οι σιδηροδρομικοί πρέπει να μαζέψουν τα κομμάτια τους και να αντεπιτεθούν.
Στη Θεσσαλονίκη (10/9/2011) πρέπει να γίνει το πρώτο βήμα. Οι σιδηροδρομικοί μαζικά, ενωτικά και δυναμικά πρέπει να απαιτήσουν: ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ.
Μέσα από διαδικασίες που πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα, το συνδικαλιστικό κίνημα των σιδηροδρομικών πρέπει να οργανώσει νέες μορφές πάλης. Σε αυτή τη δυσκολότερη για τους εργαζόμενους εποχή, από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ που θα λειτουργεί και θα παίρνει αποφάσεις μέσα από ανοιχτές συνελεύσεις.
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΕΝΟΤΗΤΑ – ΠΑΛΗ
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΕΚ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)