Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΕΚ

ΑΘΗΝΑ 1/9/2011
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ
10/9/2011 ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Το ναυάγιο των επιλογών κυβέρνησης - αστικού πολιτικού κατεστημένου - τρόικας αφήνει πίσω του κυριολεκτικά συντρίμμια και ερείπια. Ένας "κατάμαυρος" Σεπτέμβρης και Φθινόπωρο ετοιμάζονται να διαδεχθούν ένα πολύ δύσκολο καλοκαίρι!
1) Μέσα στο γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η συντήρηση τροχαίου υλικού βγήκαν στο σφυρί, περιμένοντας "τους επενδυτές". Η πολιτική του ξεπουλήματος σε συνδυασμό με την περιβόητη εργασιακή εφεδρεία (1 χρόνος 50% του μισθού και μετά απόλυση) δημιουργούν εργασιακή ανασφάλεια και σε εκατοντάδες σιδηροδρομικούς. Η ανατροπή της πολιτικής ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας μαζί και της ΤΡΑΝΩΣΕ - Συντήρησης τροχαίου υλικού είναι ζητήματα πρώτης πολιτικής προτεραιότητας για τους εργαζόμενους σιδηροδρομικούς.
2) Ήδη από τον Ιούλη είδαμε τις καθαρές αποδοχές να μειώνονται κατά 50-60 ευρώ το μήνα ως αύξηση του φόρου μετά τη μείωση του αφορολόγητου από τα 12.000 ευρώ στα 8.000 ευρώ.
3)Οι δευτερεύουσες απολαβές είναι επίσης μειωμένες επειδή το διορθωτικό ποσό που στο εξοφλητικό εμφανίζεται ως ταχτικής αποδοχής 12/2010, δεν υπολογίζεται στις δευτερεύουσες.
4) Πέρασαν 6 μήνες από την υπογραφή της νέας ΣΣΕ και ακόμη υπάρχουν εκκρεμότητες και αναπάντητα ερωτήματα. Δεν έχει απαντηθεί ακόμη από το ΔΣ του ΙΚΑ (ΤΑΠΟΤΕ) ποιο είναι το ποσό επί του οποίου θα υπολογίζεται η σύνταξη. Δεν έχει απαντηθεί ακόμη από το ΔΣ του ΤΑΥΤΕΚΩ (Τ.Π.) ποια είναι η βάση υπολογισμού του εφάπαξ. Όπως είναι τα πράγματα, τόσο για τη σύνταξη όσο και για το εφάπαξ, τα ταμεία έχουν την ευχέρεια να εφαρμόσουν το καλό σενάριο, το κακό σενάριο και το περισσότερο κακό σενάριο. Δεν θέλουμε να επεκταθούμε επί του θέματος προς το παρόν. Πιστεύουμε ότι εδώ και τώρα η Ομοσπονδία και τα σωματεία πρέπει να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση, γιατί πολύ σύντομα θα υπολογισθούν συντάξεις και εφάπαξ με βάση τη νέα ΣΣΕ και αν βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων θα είναι πολύ αργά να αποτραπούν οι νέες μειώσεις σε συντάξεις και εφάπαξ.
5) Το ζήτημα πάρα πολλών σιδηροδρομικών που από 1/1/2011 έως 3/3/2011 συμπλήρωσαν τις προϋποθέσεις για να λάβουν (με βάση τις παλαιές ΣΣΕ) κλιμάκιο ή αύξηση 4% χρονοεπιδόματος ή επίδομα θέσης παραμένει ανοιχτό. Οι σιδηροδρομικοί στερούνται τα ποσά που τους αναλογούν παρόλο που με βάση τη ΣΣΕ έπρεπε ήδη να τους έχουν χορηγηθεί και να συνυπολογίζονται στο μισθό τους.
Τα παραπάνω θέματα δεν τα θίγουμε πρώτη φορά. Με τρεις (ή δυο;) ανακοινώσεις που εκδώσαμε ως ΣΕΚ, πριν και μετά την ψήφιση της ΣΣΕ, τα είχαμε επισημάνει. Επανερχόμαστε γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικά και αν η έκβαση τους είναι αρνητική, τότε θα επηρεαστούν πολύ αρνητικά οι αποδοχές των σιδηροδρομικών, είτε σήμερα είναι εργαζόμενοι είτε αύριο συνταξιούχοι.
Το μεσοπρόθεσμο μνημονιακό πρόγραμμα ρημάζει τα πάντα. Η ύφεση έχει πάρει ιστορικά πρωτοφανείς εφιαλτικές διαστάσεις. Η ανεργία καλπάζει σε ουράνια ύψη! Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις βάζουν μαζικά λουκέτο! Εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες πνίγονται! Ο προϋπολογισμός παρά τα σκληρά μέτρα και εξαιτίας τους, για άλλη μια φορά έχει εκτροχιαστεί και βρίσκεται εκτός των επίσημων στόχων! Νέα επαχθή μέτρα, στο πλαίσιο ενός μακάβριου φαύλου κύκλου, προετοιμάζονται ενόψει ΔΕΘ!
Η Ελλάδα, έχει πλέον μετατραπεί κανονικά σε μια από τις χειρότερης μορφής "αποικίες" των κυρίαρχων της ΕΕ, πρώτα από όλα του Γερμανικού ιμπεριαλισμού και του χρηματιστικού κεφαλαίου. Πρώτη, ίσως, φορά μια κυβέρνηση και ένα ολόκληρο πολιτικό κατεστημένο έχουν μετατρέψει μια χώρα σε "μπανανία" και "προτεκτοράτο" του πλέον, ίσως, βρώμικου ιμπεριαλιστικού μπλοκ, παραδίνοντας την προς γενική λεηλασία, ληστεία και διάλυση.
Με το νόμο 3863/2010 που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2010 η κυβέρνηση κατεδάφισε το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα και αυτό μεταλλάσσεται από δημόσιο καθολικό και αναδιανεμητικό σε ατομικό και κεφαλαιοποιητικό. Παράλληλα με τη συνεργασία της Ν.Δ. και του ΛΑΟΣ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με σειρά νόμων, διέλυσε τις εργασιακές σχέσεις και μείωσε το πραγματικό εισόδημα των εργαζομένων κατά 35% - 40%. Για τους σιδηροδρομικούς και σε συνεργασία με την ηγεσία της ΠΑΣΚ, μέσω της ΣΣΕ του 2011, ξεθεμέλιωσαν όποιες μισθολογικές κατακτήσεις έμειναν αλώβητες.

Οι σιδηροδρομικοί περιμένουν ακόμη, εδώ και ένα χρόνο τις τροπολογίες του «δικού» μας Κουτρουμάνη με τις οποίες (όπως διατυμπάνιζαν συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ) θα λύνονταν διάφορα προβλήματα.
 
 





Οι σιδηροδρομικοί δέχτηκαν την πιο σκληρή επίθεση από όλους τους εργαζόμενους των ΔΕΚΟ. Σε αυτό έπαιξε ρόλο και η ηγεσία της ΠΑΣΚ η οποία λειτούργησε ως καθαρά υποτελής, κυβερνητική παράταξη. Η εκδίωξη κακήν κακώς 1300 σιδηροδρομικών είναι πρωτοφανής και αφαίρεσε πλούσιο στελεχικό δυναμικό από την επιχείρηση που συνεχίζει να καταρρέει.

Το 1/3 του δικτύου έκλεισε, τα μηχανεργοστάσια είναι υπό ιδιωτικοποίηση ενώ μία επικίνδυνη Διοίκηση έχει διαλύσει τα δρομολόγια. Ενώ τον Ιούνη του 2011 εκδόθηκαν βιβλιάρια με τα νέα δρομολόγια, μετά λίγες ημέρες ανατράπηκαν δημιουργώντας εικόνα διάλυσης. Παράλληλα με τη τελευταία αύξηση κατά 25% των εισιτηρίων δίνεται το τελευταίο χτύπημα στην όποια επιβατική κίνηση έχει απομείνει. Οι εξαγγελίες για διάφορες μειώσεις που εξήγγειλε η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μόνο ως γελοιότητες μπορεί να εκληφθούν στη σημερινή τραγική κατάσταση του σιδηροδρόμου.

Οι σιδηροδρομικοί πρέπει να μαζέψουν τα κομμάτια τους και να αντεπιτεθούν.

Στη Θεσσαλονίκη (10/9/2011) πρέπει να γίνει το πρώτο βήμα. Οι σιδηροδρομικοί μαζικά, ενωτικά και δυναμικά πρέπει να απαιτήσουν: ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ.

Μέσα από διαδικασίες που πρέπει να δρομολογηθούν άμεσα, το συνδικαλιστικό κίνημα των σιδηροδρομικών πρέπει να οργανώσει νέες μορφές πάλης. Σε αυτή τη δυσκολότερη για τους εργαζόμενους εποχή, από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα, είναι επιτακτική ανάγκη η δημιουργία ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ που θα λειτουργεί και θα παίρνει αποφάσεις μέσα από ανοιχτές συνελεύσεις.

ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΕΝΟΤΗΤΑ – ΠΑΛΗ

ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΕΚ

Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

ΧΑΣΑΜΕ ΤΟ ΣΠΥΡΟ.

Σήμερα έφυγε απο κοντά μας ο Σπύρος ο Μανωλίτσης, έτσι γρήγορα. Είμαστε όλοι συντετριμμένοι.
Η κηδεία του θα γίνει αύριο Τετάρτη, στις 4.30 μ.μ. στο Νεκροταφείο Καισαριανής.

Κυριακή 3 Ιουλίου 2011

ΤΟ ΧΘΕΣ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΠΟΥ ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ


Συναδελφοι βιωνουμε μερες πρωτογνωρες για τους θεσμους ,τους εργαζομενους και τον απλο πολιτη.Η καταστολη μεσω της αστυνομιας με ευθυνη των κυβερνοντων
Και του παρακρατους καλα κρατει.Η κοινωνια μας όμως παρα τα επαναλμβανομενα
Τεστ τρομου και εκφοβισμου δειχνει σημαδια υγειας ,δηλαδη ότι το ξεπερνα και βαδιζει τον μοναδικο δρομο που της απομενει,το δρομο της αντιδρασης και της αντιστασης στην καταπατηση ολων των δικαιωματων που απορεουν από το συνταγμα μας.
Καποιος  κοσμος όμως δεν λεει να ξεκολλησει από τον καναπε του γιατι κατά βαση δεν εχει καταλαβει τι του συμβαινει ειτε γιατι περιμενει να βγαλουν οι αλλοι τα καστανα από τη φωτια ειτε τελικα γιατι ελπιζει ότι τα πραγματα θα επιστρεψουν στην προτερα κατασταση και θα είναι όπως πριν συστημικα-ψηφοθηρικα-αναξιοκρατικα
και αγγελικα πλασμενα .
Ας συνεχισουμε τωρα με τα δικα μας  γιατι και στα του οικου μας συμβαινουν σχεδον τα ιδια.Οι εργαζομενοι αντιδρουν αλλα και αυτοι νιωθουν τοσο μονοι γιατι τους εχει δημιουργηθει η εντυπωση ότι δεν τους υποστηριζει κανεις και δεν εχουν και πολύ αδικο.Τα θεσμικα οργανα είναι σχεδον αφαντα απ ολες τις κρισιμες στιγμες(και αναφερομαι από την γσεε μεχρι την πος και τα σωματεια)και αρκετες φορες εχει παρατηρηθει σε κινητοποιησεις να κοβουν λασπη(δηλαδη να εξαφανιζονται)πριν περασουν καν τη σανταροζα(σημαδιακο).
Κατά τον ιδιο τροπο λειτουργει ο θεσμος μεχρι και τους κλαδικους αντιπροσωπους και αν τα πραγματα τελειωναν εδώ θα ηταν παρηγορα.Συμβαινουν χειροτερα πραγματα όπως κατά τις ημερες των απεργιακων κινητοποιησεων συναδελφοι
εκλεγμενοι να ενοχλουν εναγωνιως τις γραμματιες για να περασουν ρεπο η αδεια
 και αυτό συμβαινει κυριαρχα από τις μεγαλες παραταξεις.
Περαν του ότι είναι ανεντιμο διαπιστωνω τεραστια ιδεολογικη αποσταση από τους μεντορες τους διοτι αποφασεις της πος και του διοικητικου της συμβουλιου τις γραφουν στα παλια τους τα παπουτσια.Ετσι μενει να σκεφτουμε το λογο οπου ουτε καν οι εκλεγμενοι εκπροσωποι δεν ακολουθουν και ερωτω
Μηπως η συνθεση της πος επαψε να εκπροσωπει τους εργαζομενους ,μηπως οι αποφασεις της παιρνωνται με αλλα κριτηρια και όχι με το συμφερον των εργαζομενων
Συναδελφοι πιστευω εφτασε η ωρα να αποδωσουμε τα του καισαρος του καισαρι,να παψουμε να στηριζουμε η να αποδεχομαστε επιπλαστες αυτοδυναμιες στηριγμενες στην ψηφοθηρια –στα ταξιματα- στο συρσιμο στην καλπη για φραγκοδιφραγκα και
Εν τελει σε λογικες ΜΑΥΡΟΓΙΑΛΟΥΡΩΝ. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ,ΜΕ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ Και νέο σχημα λιτο
και ανταξιο των καιρων που βιωνουμε.Να τελειωνουμε με την καρικατουρα του χθες
οπου ολοι είναι προεδροι και κανενας φυσικο μελος με ευθυνη και συνειδηση.
Να τελειωνουμε πριν είναι αργα.
Ας κανουμε μια νεα αρχη για να αποδειξουμε στα παιδια μας όχι ότι τα πουλησαμε
ολα  γιατι αυτό το ξερουν ,αλλα ότι συνειδητα κανουμε το ελαχιστο για να τα παρουμε πισω.
                                                                Καστρινακης κων/νος
                                                                    Σιδηροδρομικος

Σάββατο 2 Ιουλίου 2011

ΤΙ ΡΕΠΠΑΣ, ΤΙ ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ ...


ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΑΘΗΝΑ 2/7/2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το πρώτο δείγμα γραφής του νέου υπουργού Υποδομών κ. Ραγκούση, δυστυχώς ήταν απολύτως όμοιο με του προκατόχου του. Συνεχίζοντας να σπέρνει την ανασφάλεια και το φόβο στους σιδηροδρομικούς, δεν τους πλήρωσε, ως όφειλε, την 1η Ιούλη την προκαταβολή του μισθού τους και το πετσοκομμένο επίδομα άδειας, επικαλούμενος «τεχνικούς» λόγους.

Όπως όλοι γνωρίζουν, ο οικογενειακός προγραμματισμός προβλέπει την 1η κάθε μήνα να πληρώνονται διάφορες υποχρεώσεις όπως, ενοίκια κατοικίας της οικογένειας (ή των παιδιών που σπουδάζουν), γραμμάτια σε τράπεζες κ.α. Πόσο ανάλγητος πρέπει να είναι κανείς ώστε να αποφασίζει και μάλιστα ημέρα Παρασκευή, πριν το Σαββατοκύριακο, να μην πληρώνει τoυς εργαζόμενους; Και μάλιστα, όταν, οι υποχρεώσεις σε προμηθευτές πληρώνονται κανονικά; Και μάλιστα όταν στον ημερήσιο τύπο υπάρχουν άρθρα που μιλούν για κερδοφορία του ΟΣΕ;

Τόσο ο κ. Ραγκούσης όσο και συνολικά η κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου απέδειξε και εξ αιτίας των γεγονότων στο Σύνταγμα, ότι είναι, μια σκληρή, ανάλγητη κυβέρνηση που μπροστά στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των πατρώνων της, δεν διστάζει να θυσιάσει ανθρώπους πόσο μάλλον την ίδια τη δημοκρατία για την οποία τόσο κόπτονται.

Ίδιο δείγμα γραφής έδωσε και η πλειοψηφία της ΠΟΣ (ΠΑΣΚ-Σ) η οποία αδιαφόρησε πλήρως για το γεγονός της μη πληρωμής, κατηγορώντας μας ότι ασχολούμαστε με «πιασάρικα» θέματα. Στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώθηκε την Παρασκευή το πρωί στην Καρόλου, η ηγεσία της ΠΑΣΚ-Σ έλαμψε με την απουσία της, αφού σύμφωνα και με το Δελτίο Τύπου που εξέδωσε ως ΠΟΣ, «η μη πληρωμή αφορά πληροφορίες που δεν γνωρίζουμε αν έχουν υπόσταση»!!!

Η μη πληρωμή των σιδηροδρομικών δεν είναι ξεκομμένο γεγονός και φυσικά δεν οφείλεται σε κανένα τεχνικό πρόβλημα. Είναι ενταγμένη στο γενικότερο πλαίσιο ξεπουλήματος του ΟΣΕ με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, των Μηχανεργοστασίων κ.α. όπως διατυπώνεται και στο μεσοπρόθεσμο που ψηφίστηκε από 154 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και την κ. Παπαδημητρίου. Καλούμε όλους τους σιδηροδρομικούς σε επαγρύπνηση.

Το επόμενο διάστημα η ΣΕΚ θα πάρει πρωτοβουλίες για την  καλύτερη οργάνωση της αντίστασης μας.

ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΣ ΣΕΚ

Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

"ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ" ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ


Μετά την περιπέτεια του προηγούμενου μήνα με την καθυστέρηση κατάθεσης της προκαταβολής στον ΟΣΕ, ακούγεται ότι και αυτή τη φορά θα συμβεί το ίδιο τόσο με την προκαταβολή όσο και με το κουτσουρεμένο επίδομα άδειας τα οποία πρέπει κανονικά να πληρωθούν την 1η Ιούλη.
Πληροφορούμε τόσο την κυβέρνηση όσο και τις Διοικήσεις του ΟΣΕ -ΤΡΑΙΝΟΣΕ να σταματήσουν να παίζουν με την αξιοπρέπεια των σιδηροδρομικών. Οι πετσοκομμένες σήμερα αμοιβές των σιδηροδρομικών δεν είναι χάρισμα. Είναι αποδοχές κατακτημένες με αγώνες χρόνων και αντιπροσωπεύουν τίμια εργασία, αξιοπρεπών εργαζομένων.
Καλούμε τους σιδηροδρομικούς σε επαγρύπνηση.
Εάν μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης δεν κατατεθούν οι επιταγές για την πληρωμή μας, την Παρασκευή το πρωί ΟΛΟΙ στην Καρόλου σε αγωνιστική συνέλευση προκειμένου να πάρουμε τις αποφάσεις μας.

Ντίνος Σουρμελής
Μέλος της Διοίκησης της ΠΟΣ
Εκπρόσωπος της ΣΕΚ

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
Σ.Ε.Κ.

ΔΗΛΩΣΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22.6.2011

Στη συνεδρίαση της Διοίκησης της ΠΟΣ το Μάη, με θέμα τις προτάσεις του ΟΣΕ για το νέο Οργανόγραμμα και τους νέους Κανονισμούς, ο Πρόεδρος της ΠΟΣ (επικεφαλής της ΠΑΣΚ-Σ) απηύθυνε πρόσκληση στη ΣΕΚ και το ΠΑΜΕ να μπουν στο αυτοδύναμο (ΠΑΣΚ-Σ) Προεδρείο της Ομοσπονδίας.

Δεν θεωρούμε αφελείς τους συναδέλφους της ηγεσίας της ΠΑΣΚ-Σ. Κάθε άλλο. Η πρόταση όμως αυτή δεν μπορεί ούτε καν να συζητηθεί, εφόσον ως ΣΕΚ σεβόμαστε την ιστορία μας και διατηρούμε τις αρχές μας.

Ως παράταξη έχουμε εδώ και χρόνια καταθέσει τις απόψεις μας για το συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου μας. Οι απόψεις αυτές έβρισκαν κατά καιρούς σύμφωνη την ΠΑΣΚ –Σ, όμως δεν υλοποιούνταν ποτέ. Τελευταία φορά που καταθέσαμε τέτοιες απόψεις για αναδιοργάνωση του σ.κ. μπροστά στην μπόρα που ερχόταν, ήταν τον Μάρτη του 2010 λίγο πριν το Μνημόνιο και τις εκλογές στο Σ.Σ. ΛΑΡΙΣΑΪΚΟ. Οι προτάσεις αυτές λοιδωρήθηκαν από την ΠΑΣΚ-Σ και έμειναν αναπάντητες από τις άλλες παρατάξεις.

Θεωρούμε ότι οι ημέρες που περνάμε είναι κρίσιμες. Πιστεύουμε επίσης ότι δεν έχουν τελειώσει όλα. Παρά την εκδίωξη 1.700 σιδηροδρομικών, μένουμε ακόμη πολλοί και έχουμε πολλά να κάνουμε. Η πρόταση μας απευθύνεται κυρίως στην ηγεσία της ΠΑΣΚ αλλά και στις άλλες παρατάξεις.

1.- Κατάργηση των σωματείων σφραγίδων που λειτουργούν σήμερα και ίδρυση 2 διεκδικητικών – αυτόνομων συνδικάτων σιδηροδρομικών στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
2.- Άμεσες εκλογές στα 2 συνδικάτα.
3.- Συνέδριο της νέας Ομοσπονδίας. Εκλογή νέων οργάνων.

Συνάδελφοι της ηγεσίας της ΠΑΣΚ-Σ. Ιδού η Ρόδος!!!

ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΕΚ