Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΟΣ ΜΕ ΡΕΠΠΑ-ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ

Πραγματοποιήθηκε χθές Δευτέρα στις 10.45 συνάντηση του Προεδρείου της ΠΟΣ με τον Υπουργό Υποδομών κ. Ρέππα και τον Υφυπουργό αρμόδιο για τον ΟΣΕ κ. Σηφουνάκη.
Το Προεδρείο της ΠΟΣ αφού ευχήθηκε καλή επιτυχία στη νέα ηγεσία του Υπουργείου, κατέθεσε τις προτάσεις και απόψεις του συνδικαλιστικού κινήματος των σιδηροδρομικών για τον ΟΣΕ επικεντρώνοντας στα εξής σημεία:
1.- Τα οργανωτικά σχέδια από το 1996 μέχρι σήμερα απέτυχαν και επιδείνωσαν την κατάσταση στον ΟΣΕ. Θέση των εργαζομένων η οποία δεν απαγορεύεται και από την Ε.Ε. είναι η ενοποίηση των εταιρειών του ΟΣΕ (ΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ, ΓΑΙΑΟΣΕ), η επαναφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον όμιλο και η παραμονή της ΕΡΓΟΣΕ "μόνο" σαν κατασκευαστικής εταιρείας.
2.- Στον ΟΣΕ υπάρχουν τεράστια κενά σε Ο.Θ. τα οποία πρέπει να καλυφθούν προκειμένου να προχωρήσει σε ανάπτυξη. Το πρόγραμμα "μισθωτής εφεδρείας" οδηγεί σε διάλυση του σιδηροδρόμου και απορρίπτεται από τους σιδηροδρομικούς. Απαιτούνται άμεσες προσλήψεις.
3.- Διαφάνεια στα οικονομικά και στη συνολική χρήση του Οργανισμού. Ζητήθηκε να γίνει έλεγχος σε όλο το φάσμα των λειτουργιών (εργολαβίες, σύμβουλοι, έργα, προμήθειες κ.α.) του ΟΣΕ - ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να αποδοθούν ευθύνες.
4.- Αγορά νέου τροχαίου υλικού και ανάληψη του χρέους και του κόστους των έργων από το δημόσιο.

Ο κ. Ρέππας ξεκινώντας από τη διαπίστωση ότι, ο ΟΣΕ επιβαρύνει με 2 εκατ. ευρώ τον ελληνικό λαό και παρέχει υπηρεσίες πολύ φθηνές, δεσμεύτηκε να πάρει τα κατάλληλα μέτρα και πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου. Δήλωσε ότι δεν συμφωνεί με το πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας και ότι θα επεξεργαστούν άλλες λύσεις (για τις οποίες δεν είναι έτοιμοι ακόμη) για το προσωπικό. Δεσμεύτηκε να μην προχωρήσει σε κανένα μέτρο, εάν δεν κάνει διαβούλευση με τον ΠΟΣ. Η διαβούλευση θα αρχίσει αμέσως μετά την τοποθέτηση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου και τον διορισμό των Διοικήσεων που θα γίνει σύντομα.

Η ΣΕΚ στη μικρή παρέμβαση της, δήλωσε τη στήριξη της στην υιοθέτηση των μέτρων που προτείνει η ΠΟΣ και ζήτησε, η ΕΡΓΟΣΕ, αμέσως μετά τη λήξη της το 2013, να απορροφηθεί μαζί με το προσωπικό της από τον ΟΣΕ. Ενίσχυσε το αίτημα για δημόσιο έλεγχο όλων των οικονομικών ζητημάτων του ΟΣΕ σε πραγματική βάση και όχι όπως έγινε το καλοκαίρι του 2008 από τον κ. Χατζηδάκη.

Η πρώτη συνάντηση δεν μπορούσε να είναι διαφορετική. Όλες οι πρώτες συναντήσεις (ακόμη και με τον κ. Γιαννούση) άφησαν μιά μικρή ελπίδα. Ας περιοριστούμε λοιπόν στις πραγματικές διαστάσεις αυτής της πρώτης συνάντησης και ας χαμηλώσουμε λίγο τους τόνους, γιατί και όσα αναγράφονται στα διάφορα blogs δεν είναι αλήθεια και όσα διοχετεύτηκαν στον τύπο, είναι περισσότερο, επιθυμίες των συντακτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου