Τετάρτη 14 Απριλίου 2010

ΤΙ ΕΙΠΕ ΤΟ ... ΣΤΟΜΑ ΤΟΥΣ;;;

Στις 23/3/2010 παρουσιάστηκαν στην "ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΤΡΑΠΕΖΩΝ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ ..." της Βουλής οι κκ. ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (προτεινόμενος για τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ) και ΖΗΛΙΑΣΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Τόσο οι διαπιστώσεις και απόψεις που κατέθεσαν οι ίδιοι, όσο και ο διάλογος που ακολούθησε με τους βουλευτές, παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον.(Με πλάγια και έντονα γράμματα είναι τα αποσπάσματα από τα πρακτικά της Βουλής).
1.- ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ.Θα προσπαθήσω να αναφερθώ στις αιτίες βασικά που δημιούργησαν τα προβλήματα (σημ. των ελλειμμάτων του ΟΣΕ) και στις αλήθειες που υπάρχουν πίσω από αυτά. Το χρέος (του ΟΣΕ) είναι αποτέλεσμα των ελλειμμάτων, τα οποία άρχισαν να δημιουργούνται σταδιακά από το 1981, όταν η Κυβέρνηση σταδιακά μείωνε την επιχορήγηση προς τον ΟΣΕ για το σύνολο του ελλείμματος του, υποχρεώνοντας τον, ταυτόχρονα να δανείζεται για να καλύψει τη διαφορά. Η κατάσταση επιδεινώθηκε τραγικά μετά το 2002, οπότε η επιχορήγηση έπαψε πλήρως να υφίσταται για τον ΟΣΕ κι έτσι ο ΟΣΕ υποχρεώθηκε να καλύπτει με δανεισμό το σύνολο των ελλειμμάτων του, αλλά και ένα σημαντικό μέρος των επενδύσεων του...
... Δεν καταβάλλονται από το κράτος υπηρεσίες γενικού οικονομικού ενδιαφέροντος και υποχρεώσεις δημόσιων υπηρεσιών για την κάλυψη άγονων γραμμών αφενός και μειωμένων εισιτηρίων ειδικών κατηγοριών αφετέρου. Για παράδειγμα, στις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μεταφορές υπάρχει επιδότηση άγονων γραμμών, ενώ στα τρένα δεν υπάρχει...
... Όσον αφορά το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΣΕ, πρέπει να σας πω ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στον κεντρικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας ο οποίος είναι η ραχοκοκκαλιά του δικτύου του ΟΣΕ. Η ολοκλήρωση της διπλής γραμμής με ηλεκτροδότηση, σήμανση και τηλεδιοίκηση, θα αυξήσει τη χωρητικότητα της, θα επιτρέψει την αύξηση επιβατικής και εμπορευματικής κίνησης ... (δηλαδή θα αυξηθούν τα έσοδα του ΟΣΕ και θα μειωθεί το λειτουργικό του έλλειμμα).
... Νομίζω ότι είναι ενδεχομένως παγκόσμιο φαινόμενο - παγκόσμια πρώτη - ένας φορέας, ο οποίος υλοποιεί υποδομές σε μιά χώρα, να τις υλοποιεί χρηματοδοτώντας τες απο δανεισμό και όχι από το Π.Δ.Ε. (της χώρας) ...
... Τα τελευταία χρόνια, σε έκταση δεκαετίας, οι Διοικήσεις του ΟΣΕ άλλαξαν, με ρυθμούς που αλλάζει κανείς πουκάμισο. Αυτό δεν εξασφαλίζει βιωσιμότητα και καλό managment όχι μόνο σε έναν οργανισμό με τα προβλήματα του επιπέδου του ΟΣΕ, αλλά ούτε σε ένα περίπτερο ...
... δηλαδή ό,τι και να γίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι εκτός ομίλου. Οποιοδήποτε σχέδιο να ισχύσει στο κομμάτι του ΟΣΕ είτε είναι μιά εταιρεία είτε είναι δύο θυγατρικές, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πάντα εκτός ...
ΖΗΛΙΑΣΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ: ... αν δηλαδή, αυτή τη στιγμή προσλαμβάναμε 300 μηχανοδηγούς θα μειώναμε το κόστος μισθοδοσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 10 - 20 εκατομμύρια ευρώ ...
... τα δρομολόγια αυτή τη στιγμή, δεν έχουν σχεδιαστεί με βάση τις ανάγκες των χρηστών... (Σημ. αλλά, των ΚΤΕΛ;)
... νομίζω ότι έχουμε πάρει τρίτη αναβολή για να λειτουργήσουμε ως ανεξάρτητη εταιρεία, αλλιώς θα μας κλείσουν...
Από το διάλογο που ακολούθησε με τους  βουλευτές, προέκυψαν ενδιαφέρουσες επισημάνσεις και διαπιστώσεις.
1.- Εξηγώντας την τακτική της πολυδιάσπασης στον ΟΣΕ ο κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ είπε: ένα σαλάμι κ. Πρόεδρε, ολόκληρο δεν τρώγεται ... τρώγεται σε φέτες (;;;) (Σημ. Εμείς, τι να πούμε;)
2.- Ο ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ρωτώντας τι άποψη έχουν σήμερα, ανέφερε: Κύριε Υπουργέ και κύριοι προτεινόμενοι, το λέω αυτό και ενθυμούμε ότι το 1997-1998 που ήμουν μέλος του Υπουργικού Συμβουλίου ο τότε Υπουργός είχε φέρει μιά πρόταση στο Υπουργικό Συμβούλιο που έλεγε ότι οι μόνες βιώσιμες γραμμές είναι η Πάτρα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη σύνορα και τίποτε άλλο. Δηλαδή για όλες τις άλλες γραμμές υπήρχε η πρόταση ότι από τότε θα έπρεπε να είχαν κλείσει... (ΣημΑπ΄ ότι φαίνεται  τόσο το ΠΑΣΟΚ της περιόδου 1998 - 2004 όσο και η Ν.Δ. της περιόδου 2004-2009 αυτήν τη  πρόταση υλοποίησαν).
3.- Η παρατήρηση του κ. ΤΡΑΓΑΚΗ : Χαίρομαι γιατί αυτή ήταν η πολιτική και της προηγούμενης διοίκησης προκάλεσε το σχόλιο του κ. ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΥ: Αυτό που λέτε, με ανησυχεί.
4.- Σημαντικές επισημάνσεις έκανε ο κ. Νιώτης: ... Πρέπει να δούμε τι φταίει για την κακοδιαχείριση των έργων, των οποίων η συσσώρευση στον ΟΣΕ είναι μεγάλη. Για παράδειγμα τα έργα προς την Πάτρα γίνονται αποσπασματικά, ξοδεύουμε δισεκατομμύρια, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί ποτέ τίποτα και δεν κερδίζει τίποτα ο Οργανισμός. Άρα τα έργα δεν έχουν ανταποδοτικότητα ή χρονοδιάγραμμα, δεν εντάσσονται σε πλαίσιο κόστους - ωφέλειας, απλά γίνονται σε ένα σημείο, κατόπιν εγκαταλείπονται ή γίνονται πιό πέρα ή σταματάνε ...
... κύριε υπουργέ, έχω στοιχεία ότι ο ΟΣΕ ξόδευε 90 εκατομμύρια ευρώ και εισέπραττε 25 εκατομμύρια. Δηλαδή, ο ΟΣΕ ήταν εταιρεία χαριστικών μεταφορών; Θα σας αναφέρω και το όνομα μιας εταιρείας (ΠΛΑΙΣΙΟ) που έμπαινε μέσα με 400% έκπτωση. Τι ιστορίες είναι αυτές; ...
Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε και άλλα πολλά αποσπάσματα. Νομίζουμε όμως ότι η ουσία αποκαλύπτεται και από επίσημα χείλη πλέον. Τα ελλείμματα δημιουργήθηκαν εξ αιτίας της αντισιδηροδρομικής πολιτικής που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ.. Το ερώτημα είναι ένα: Αφού οι αιτίες των ελλειμμάτων είναι γνωστές, άρα είναι γνωστή και η θεραπεία τους, γιατί επιμένουν στη διάλυση του; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου