Τετάρτη 1 Ιουλίου 2009

23.6.2009

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΘΗΝΑ 23.6.2009


Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
Όταν ο υπουργός Μεταφορών τόνιζε την αναγκαιότητα του διαλόγου, όταν υποσχόταν ότι δεν θα αιφνιδιάσει … την ίδια στιγμή είχε ήδη επικυρώσει σημαντικές αποφάσεις (ΦΕΚ 799/29.4.2009) για το μέλλον του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών!!!

Οι αποφάσεις της κυβέρνησης μεταξύ άλλων προβλέπουν:

1.- «Την έναρξη διαδικασιών για την υλοποίηση με τη μέθοδο ΣΔΙΤ ή συμβάσεων παραχώρησης των έργων που αφορούν τους Προαστιακούς Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Θράκης, καθώς και η εξέταση της δυνατότητας για τη δημιουργία hi-speed διαδρομών στο σιιδηροδορμικό δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης».
2.- «Την επιτάχυνση της διαδικασίας για την προετοιμασία στρατηγικού επιχειρησιακού σχεδίου για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το οποίο θα λαμβάνει υπόψη (μεταξύ άλλων) τον βέλτιστο τρόπο για τον εξορθολογισμό του εργασιακού κόστους».
3.- «Τη επιτάχυνση των διαδικασιών προς ολοκλήρωση των συγχωνεύσεων ΟΣΕ/ΕΔΙΣΥ και ΕΡΓΟΣΕ/ΓΑΙΑΟΣΕ μέχρι 30.6.2009».
4.- «Την επιτάχυνση του σχεδιασμού του προγράμματος εξορθολογισμού και μείωσης προσωπικού».
5.- «Τη συνέχιση της συντήρησης του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον ΟΣΕ, με ορίζοντα τετραετίας και με όρους και προϋποθέσεις συμβατούς με το κοινοτικό δίκαιο».
6.- «Την κατάθεση πρότασης απλό τον ΟΣΕ για τον καθορισμό όρων δόμησης στις εκτός σχεδίου εκτάσεις ιδιοκτησίας του προς αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του».

Βέβαια, τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι καινούργιο. Απλά τώρα τα έχουμε επικυρωμένα και «ενισχυμένα» με τη δημοσίευση τους στο ΦΕΚ. Επιβεβαιώνεται πλέον με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο η πολιτική:

· Παραχώρησης σε ιδιωτικά συμφέροντα του προαστιακού.
· Παραχώρησης ορισμένων γρήγορων (hi speed) δρομολογίων Αθήνας – Θεσσαλονίκης ενόψει της απελευθέρωσης των επιβατικών μεταφορών από 1/1/2010.
· Παρεμβάσεων σε κανονισμούς, εργασιακές σχέσεις, ΣΣΕ για μείωση του εργασιακού κόστους στους εργαζόμενους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
· Μείωσης του προσωπικού του ΟΣΕ. Πρώτη γεύση πήραμε από την πρόταση για μισθωτή εφεδρεία.
· Παραχώρησης της συντήρησης τροχαίου υλικού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον ΟΣΕ μόνο για 4 χρόνια και με την προϋπόθεση ότι δεν θα βάζει εμπόδια το κοινοτικό δίκαιο.
· Παραχώρηση της ακίνητης περιουσίας για «αξιοποίηση» στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση με ταχύτατους ρυθμούς προχωράει στην υλοποίηση της πολιτικής ξεπουλήματος του ΟΣΕ, στην υλοποίηση συρρίκνωσης του προσωπικού και των δικαιωμάτων του.

Αντίθετα, οι ρυθμοί του σιδηροδρομικού συνδικαλιστικού κινήματος είναι ιδιαίτερα αργοί και ακόμη πιο αργοί μετά την μεγάλη επιτυχία που είχε η πρόσφατη απεργία και οι συγκεντρώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Η ΔΑΚΕ κινείται σε ρυθμούς κυβερνητικού συνδικαλισμού, προσπαθώντας πρωτίστως να στηρίξει την κυβέρνηση αλλά και να τα έχει καλά με τους σιδηροδρομικούς, γεγονός που την οδηγεί σε αδράνεια. Επιμένει στην αναγκαιότητα του διαλόγου όταν η κυβέρνησης τρέχει τις αποφάσεις της με 1000.

Η ΠΑΣΚ, ενώ αρχικά δήλωνε αποφασισμένη για σκληρό αγώνα, μετά την απεργία και ιδιαίτερα μετά τις ευρωεκλογές, δεν δείχνει τον ίδιο ζήλο φερόμενη ως εν δυνάμει κυβερνητική παράταξη. Αρκείται στους πανηγυρισμούς για τις «επιτυχίες» της στις εκλογές των σωματείων και προσπαθεί με λεκτικούς ακροβατισμούς να αποστασιοποιηθεί από την ταύτιση του ΠΑΣΟΚ με την απελευθέρωση των μεταφορών, τα ΣΔΙΤ, τις θυγατρικές, τις εργολαβίες, το ξεπούλημα του Θριασίου, το κλείσιμο των λεωφορειακών γραμμών κ.α.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ταύτισης των 2 παρατάξεων είναι η εκφρασμένη συμφωνία τους στην παραχώρηση και των σιδηροδρομικών έργων που γίνονται με εθνικούς πόρους από τον ΕΔΙΣΥ στην ΕΡΓΟΣΕ.

Η πρόταση της ΣΕΚ στη Διοίκηση της ΠΟΣ στις 16/6/2009 να βγει ένα πρόγραμμα αγωνιστικών δράσεων μέχρι τέλος του Ιούλη που να περιλαμβάνει στάσεις εργασίας, καταλήψεις (συρματοπλέγματα), κλείσιμο γραμμών, συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας κ.α. για να ταραχτούν τα νερά και να επανέλθει το θέμα ΟΣΕ στο προσκήνιο, απορρίφθηκε από ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ.

Παρόμοιο πρόγραμμα που κατατέθηκε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΛΑΡΙΣΑΪΚΟΥ στις 18/6/2009 απορρίφθηκε από την ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ που αποφάσισαν να ζητήσουν από την ΠΟΣ (;;;) να προκηρύξει στάσεις εργασίας ανά σωματείο. Εάν αυτή η στάση τους δεν είναι το άκρον άωτον της κοροϊδίας και της υποταγής, τότε ποιο είναι;

Η πλειοψηφία της ΠΟΣ προκειμένου να αντιμετωπίσει τη λαίλαπα των μέτρων για τον ΟΣΕ, αποφάσισε την υλοποίηση … παλιότερων αποφάσεων της (καταχώρηση στον τύπο κ.α.) που εκκρεμούν εδώ και μήνες. Αποφάσεις που έχουν βέβαια την αξία τους αλλά δεν καλύπτουν ούτε στο ελάχιστο τις ανάγκες για δυναμικές παρεμβάσεις – ενέργειες που τώρα είναι απαραίτητες, όπως άλλωστε ζήτησαν και οι σιδηροδρομικοί στις τελευταίες κινητοποιήσεις.

Η ΣΕΚ με ένα μόνο μέλος στην 27μελή Διοίκηση της ΠΟΣ, είναι προφανές ότι δεν μπορεί να επιβάλλει τις απόψεις της. Οι σιδηροδρομικοί όμως, μπορούν.

Καλούμε τους σιδηροδρομικούς να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους.

Να ασκήσουν πιέσεις στους συνδικαλιστές, ώστε να έχουμε αποφάσεις για ένα σφιχτό αγωνιστικό πρόγραμμα αντίστασης στην κυβερνητική βουλιμία για συρρίκνωση και ξεπούλημα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΙΣΩΓΥΡΙΣΜΑΤΑ


ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΤΗΣ ΣΕΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου