Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΣΕΚ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΟΣ

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΟΣ

(ΑΘΗΝΑ 28 /1/ 2010)


ΕΙΣΗΓΗΣΗ

Το Γενικό μας Συμβούλιο γίνεται 4 μήνες μετά την κυβερνητική αλλαγή που έφεραν οι εκλογές της 4/10/2009. Στο διάστημα αυτό, το πρόγραμμα Ανασυγκρότησης που εφήρμοσε η κυβέρνηση της Ν.Δ. παρέμεινε σε ισχύ, αφού βάσει αυτού, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από 1/1/2009 είναι «ανεξάρτητη» ΔΕΚΟ.

Το πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας που εξήγγειλε η προηγούμενη κυβέρνηση και οδηγούσε στην καταστροφή 3.000 θέσεων εργασίας, έμεινε στα χαρτιά μετά και την αντίδραση των σιδηροδρομικών.

Πριν λίγες ημέρες κατατέθηκε από την νέα κυβέρνηση ο προϋπολογισμός για το 2010. Ο προϋπολογισμός αποτυπώνει τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για συνέχιση της λιτότητας και των φορομπηχτικών πολιτικών σε βάρος των εργαζομένων και των πλατιών λαϊκών στρωμάτων. Τις συνέπειες της κρίσης που δημιούργησε ο καπιταλισμός, καλούνται να πληρώσουν πάλι οι εργαζόμενοι.

Τη θεαματική αύξηση των άμεσων και έμμεσων  φόρων καλούνται να επωμισθούν ως συνήθως οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι. Η εισοδηματική πολιτική για μια ακόμη φορά όχι μόνο δεν καλύπτει τις απώλειες στο εισόδημα των εργαζομένων, αντίθετα κινείται στις γνωστές συνταγές της λιτότητας.

Οι κοινωνικές δαπάνες παραμένουν στάσιμες και σε κάποιες περιπτώσεις εμφανίζουν και μείωση. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιαίτερα μέσω των συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέα. Οι δαπάνες για την κοινωνική ασφάλιση δεν καλύπτουν ούτε καν τον νομοθετημένο κοινωνικό πόρο στο ΙΚΑ.

Μπροστά σε αυτήν την κατάσταση το σωματείο μαζί με την ΠΟΣ και τη ΓΣΕΕ, πρέπει να αντισταθούν δυναμικά αντικρούοντας τις αντεργατικές πολιτικές της κυβέρνησης. Να οργανώσουν την πάλη των σιδηροδρομικών στα παρακάτω μέτωπα:

Α. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ


Δύο μήνες μετά τις εκλογές και η κυβέρνηση δεν έχει ανοίξει ακόμη τελείως τα χαρτιά της. Οι τελευταίες δηλώσεις του Υπουργού Εργασίας για «δομικές» αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα παραπέμπουν στο «νόμο Γιαννίτση» και πρέπει να απορριφθούν καθολικά και δυναμικά.

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να παρασυρθούν από ψευδεπίγραφους διαλόγους, τη στιγμή που στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης συμπεριλαμβάνονται ήδη οι αποφάσεις της κυβέρνησης  στο ασφαλιστικό.

Καλούμε τους σιδηροδρομικούς να φράξουν το δρόμο στην κατάργηση της δημόσιας ασφάλισης. Να απαιτήσουν μέτρα για τη σωτηρία του Σ.Κ.Α. σύμφωνα με τις προτάσεις που συσπείρωσαν και κινητοποίησαν το σύνολο των εργαζομένων στην αντιπαράθεση τους με τις αλήστου μνήμης προτάσεις Γιαννίτση.

1.- Κατάργηση των αντιασφαλιστικών διατάξεων των νόμων 1902,2084,3029,3655.
2.- Συνταξιοδότηση στα 35 έτη (10.500 ημέρες) ασφάλισης χωρίς όριο ηλικίας.
3.- Κύριες συντάξεις στο 80% του τελευταίου μισθού και επικουρικές στο 20%.
4.- Διατήρηση του καθεστώτος πρόωρης συνταξιοδότησης με ίση μεταχείριση παλαιών και νέων ασφαλισμένων.
5.- Διατήρηση των θετικών υπέρ των γυναικών διακρίσεων.
6.- Ειδική μέριμνα για την ασφάλιση των ανέργων.
7.- Ενίσχυση του δημόσιου κοινωνικού και αναδιανεμητικού χαρακτήρα του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος. Διαφωνούμε με την εισαγωγή ιδιωτικών σχημάτων κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα στην κοινωνική ασφάλιση.
8.- Λήψη πρόσθετων μέτρων για τη μητρότητα και την οικογένεια.
9.- Ασφαλή αξιοποίηση των αποθεματικών με κύριο επενδυτικό εργαλείο τα ειδικά κρατικά ομόλογα συνταξιοδοτικού σκοπού με απευθείας διαπραγμάτευση με το δημόσιο.
10.- Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της ανεργίας, την προώθηση της σταθερής και πλήρους απασχόλησης και την απόκρουση της απορύθμισης της εργασίας.
11.- Καλύτερη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
12.- Απόδοση των κλεμμένων. Πάταξη της εισφοροδιαφυγής και εισφοροκλοπής.

Β. ΟΣΕ – ΘΥΓΑΤΡΙΚΕΣ

Τέσσερις μήνες μετά τις εκλογές και ο ΟΣΕ παραμένει ακέφαλος. Αντί να παρουσιαστούν άμεσα τα σχέδια της νέας κυβέρνησης για τον ΟΣΕ και να κληθούν οι εργαζόμενοι σε διάλογο, ακολουθείται η μέθοδος «Χατζηδάκη» μέσω διαρροών στο τύπο. Η κυβέρνηση όπως φαίνεται από τις δηλώσεις στις εφημερίδες έχει υιοθετήσει πλήρως την καραμέλα της επιχείρησης που παράγει κάθε μέρα ελλείμματα 2 εκατ. €, των πλούσιων σιδηροδρομικών που αυξάνουν τα ελλείμματα και του πλεονάζοντος προσωπικού.

Αποδείξαμε από το 2004 γιατί θα ήταν καταστροφική η διάσπαση του ΟΣΕ σε θυγατρικές. Αποδείξαμε ότι το μόνο που θα κατάφερναν θα ήταν να αυξηθούν τα ελλείμματα του σιδηροδρόμου. Μέσα από εφημερίδες, ανακοινώσεις, μέσα από προτάσεις στα Διοικητικά Συμβούλια, προσπαθήσαμε να αποτρέψουμε το γεγονός η να ελαχιστοποιήσουμε τις επιδράσεις.

Πιστεύουμε ότι το Γενικό Συμβούλιο δεν πρέπει να θεωρήσει τίποτα δεδομένο. Είναι σίγουρο ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα μας δοθούν πολλά επιχειρήματα για το οπλοστάσιο μας. Αυτό δείχνει και η εμπειρία από άλλες χώρες της Ε.Ε. όπως η Μεγάλη Βρετανία που ακολούθησαν παρόμοιο δρόμο και τώρα προσπαθούν να μαζέψουν τις τεράστιες συνέπειες.

Να καταργηθούν όλες οι θυγατρικές και να απορροφηθούν όλες οι δραστηριότητες  και το προσωπικό τους από τον ΟΣΕ.

Γ. ΕΙΣΟΔΗΜΑ

Η επίθεση που δέχεται το εργατικό εισόδημα μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, εξανεμίζοντας τις όποιες αυξήσεις πήραμε με τη ΣΣΕ 2008-2009. Παρά τη συγκράτηση του πληθωρισμού σε χαμηλά επίπεδα, οι εργαζόμενοι βιώνουν τη πιο σκληρή πραγματικότητα των τελευταίων 20 ετών.

1. Το πραγματικό εισόδημα των σιδηροδρομικών για να καλύψει αυτήν την επίθεση πρέπει να αυξηθεί σημαντικά, με 100€ αύξηση στους  βασικούς Μισθούς για το 2010.
2. (Ενιαία πρόταση)

α)Καθιέρωση ίσου αριθμού βαθμίδων σε όλους τους κλάδους της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας. Ενσωμάτωση των Ο.Θ. των καταργούμενων βαθμών στην αμέσως ανώτερη βαθμίδα.
β) Καθιέρωση 4ης μισθολογικής κατηγορίας στην οποία θα ενταχθούν οι καταληκτικοί βαθμοί των κλάδων της Υποχρεωτικής εκπαίδευσης και οι προτελευταίοι βαθμοί της Μέσης εκπαίδευσης.
γ) Αναγνώριση της 30ετούς υπηρεσίας και της αποκτηθείσας εμπειρίας με την ένταξη των εργαζομένων μόνο μισθολογικά, στον αμέσως επόμενο βαθμό.


Δ. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

ΠΡΟΑΓΩΓΕΣ


Ήδη από το 2007 καταθέσαμε πρόταση για τροποποίηση του συστήματος Προαγωγών με βάση τη μοριοδότηση. Η πρόταση αυτή παραμένει επίκαιρη και πρέπει να συμπεριληφθεί στη διεκδίκηση ΣΣΕ για το 2010.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ – ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ - ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

Το Γενικό Συμβούλιο πρέπει να πάρει μία ξεκάθαρη θέση: Καμία παραβίαση του ωραρίου εργασίας. Πιστή τήρηση του 8ωρου και των κανονισμών εργασίας.

Παράλληλα πρέπει να διεκδικήσουμε εργασιακές σχέσεις που:

# Θα αυξάνουν τον ελεύθερο χρόνο με την καθιέρωση του 35ωρου χωρίς μείωση αποδοχών.
# Θα επιτρέπουν στους εργαζόμενους να προγραμματίζουν την οικογενειακή και κοινωνική τους ζωή.
# Δεν θα επιτρέπουν στον εργοδότη να χρησιμοποιεί τους εργαζόμενους ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης.
# Δεν θα οδηγούν σε ελαστικά ωράρια εργασίας που κάνουν λάστιχο τη ζωή των εργαζομένων.

Προσλήψεις μέσω του ΑΣΕΠ  που θα καλύπτουν όλα τα κενά.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Όπως τονίσαμε παραπάνω τα θέματα: ΟΣΕ – ΘΥΓΑΤΡΙΚΕΣ, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ, ΕΙΣΟΔΗΜΑ και ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ είναι για μας κορυφαία ζητήματα που απασχόλησαν και θα απασχολήσουν το συνδικάτο μας την επόμενη τριετία. Πιστεύουμε ότι τα ζητήματα που θέσαμε μπορούν να αποτελέσουν τον επόμενο Προγραμματισμό Δράσης  και σε αυτήν την κατεύθυνση θα ρίξουμε όλες μας τις δυνάμεις.

Η Σ.Ε.Κ. το προηγούμενο διάστημα, πάλεψε για την  υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων, για την παραμονή του ΟΣΕ ως Δημόσια επιχείρηση. Με θέσεις στα σοβαρά προβλήματα που πολλές φορές προκαλούσαν την μήνιν της Διοίκησης του ΟΣΕ και την πολεμική των άλλων παρατάξεων. Θέσεις όμως που δικαιώθηκαν στο σύνολο τους.

Με την ίδια δυναμική και με την Ενότητα Δράσης στην προμετωπίδα μας θα κινηθούμε και το 2010, ξέροντας ότι από τους συνδικαλιστικούς αγώνες

Τίποτα δεν πάει χαμένο

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου