ΠΡΟΣ: 1.- Μέλη Προεδρείου της ΠΟΣ
2.- Μέλη Διοίκησης της ΠΟΣ
ΑΘΗΝΑ 26/7/2010
Αγαπητοί συνάδελφοι,
τον Μάρτη του 2010 μπροστά στη λαίλαπα των μέτρων (για τους μισθούς, τις εργασιακές σχέσεις, το ασφαλιστικό και τον ΟΣΕ) που σχεδίαζε και αποφάσιζε η κυβέρνηση σε συνεργασία με την ΤΡΟΪΚΑ, είχαμε προτείνει ως ΣΕΚ τη δημιουργία πανσιδηροδρομικού μετώπου για την αποτροπή των μέτρων αυτών.
Δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε καμία συνδικαλιστική παράταξη η κάθε μία για τους δικούς της λόγους.
Τον Απρίλη του 2010, όταν είχαν αρχίσει να ξεδιπλώνονται τα σχέδια της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, προτείναμε την επίσπευση του Συνεδρίου της ΠΟΣ προκειμένου, αφενός να καταγραφούν οι νέοι συσχετισμοί (αυτοδυναμία της ΠΑΣΚ) στο συνδικαλιστικό κίνημα των σιδηροδρομικών και αφετέρου να εκτιμηθεί η νέα κατάσταση στον ΟΣΕ και να μπουν οι κόκκινες γραμμές του κινήματος.
Ούτε και αυτή η πρόταση έγινε δεκτή από καμία παράταξη και η ΠΟΣ συνέχισε το δρόμο της, τις περισσότερες φορές ξεκομμένη από τους σιδηροδρομικούς.
Παράλληλα καταθέσαμε πολλές προτάσεις για την κλιμάκωση και τις μορφές των διεκδικήσεων μας. Προτάσεις που δεν αφορούσαν τόσο απεργιακές κινητοποιήσεις αλλά, συγκεντρώσεις, συλλαλητήρια, καταλήψεις σε υπηρεσίες του ΟΣΕ και αλλού (π.χ. ΣΚΑΪ), έκδοση ανακοινώσεων κ.α. Όλες αυτές οι προτάσεις ενώ γίνονταν αποδεκτές, δεν εφαρμόζονταν με τη δυναμική που απαιτούσαν οι κρίσιμες ώρες.
Στα λόγια συμφωνούμε όλοι. Όταν όμως τα λόγια πρέπει να γίνουν πράξη, τότε ο καθένας τραβάει το δρόμο του.
Ειδικά το τελευταίο διάστημα και μπροστά στα τεράστια προβλήματα που δημιούργησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στους σιδηροδρομικούς, με τη σημαντική μείωση των μισθών, με τις ρυθμίσεις για τη διάλυση του ασφαλιστικού και τις εργασιακές σχέσεις αλλά και με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου, τις απολύσεις σιδηροδρομικών, το κλείσιμο των 2/3 του δικτύου, η ΠΟΣ εμφανίζεται ανίκανη ή χωρίς θέληση να αντιπαλέψει αυτήν την κατάσταση.
Σίγουρα δεν έχουν όλοι τις ίδιες ευθύνες. Η σημερινή αρνητική εικόνα της ΠΟΣ έχει τις ρίζες της στην φιλοκυβερνητική και φιλοεργοδοτική στάση των 2 μεγάλων παρατάξεων που ενδιαφέρονταν περισσότερο για την επικράτηση των πολιτικών του κόμματος τους και για την προσωπική τους επιβίωση παρά για την αποτελεσματικότητα του συνδικαλιστικού κινήματος των σιδηροδρομικών.
Σε μια τόσο δύσκολη και κρίσιμη περίοδο, που ειδικά οι συνδικαλιστές έπρεπε να αποτελούν φωτεινό παράδειγμα για τους σιδηροδρομικούς, συνδικαλιστές της ΠΑΣΚ (μέλη της Διοίκησης της ΠΟΣ, μέλη Προεδρείων Σωματείων) είτε συνδιοικούν είτε με μονές ή διπλές αναθέσεις, με διορισμούς ακόμη και βάσει του νόμου Χατζηδάκη, δίνουν στους εαυτούς τους παχυλές αυξήσεις, τη στιγμή που οι σιδηροδρομικοί γνωρίζουν tη μεγαλύτερη οικονομική αφαίμαξη.
Δεν μπορούμε να ανεχθούμε τέτοιες συμπεριφορές. Πόσο μάλλον να συνεργαζόμαστε με τέτοιες δυνάμεις στο Προεδρείο της ΠΟΣ. Γι αυτό αποφασίσαμε να αποχωρήσουμε από το Προεδρείο, καταγγέλλοντας αυτές τις πρακτικές και καλώντας την ΠΑΣΚ να αναλάβει τις ευθύνες της.
Η ΣΕΚ σε όλο το διάστημα από το προηγούμενο Συνέδριο του 2007 αλλά και πιο πριν, έβαζε πάντα μπροστά τα μικρά και μεγάλα προβλήματα των σιδηροδρομικών. Καθόριζε το πλαίσιο της διεκδίκησης της με βάση το συμφέρον των σιδηροδρομικών και του σιδηροδρόμου, χωρίς κομματικούς η μικροπαραταξιακούς φακούς.
Τα στελέχη της ΣΕΚ έδωσαν με αλτρουισμό και με πολλές προσωπικές θυσίες μικρές και μεγάλες μάχες μαζί με πολλούς σιδηροδρομικούς. Με νίκες αλλά και με ήττες.
Με όλες μας τις δυνάμεις θα συνεχίσουμε να είμαστε παρόντες και μπροστά στους αγώνες των σιδηροδρομικών για τα μικρά και μεγάλα προβλήματα τους.
ΤΕΡΖΟΓΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Οργανωτικός Γραμματέας της ΠΟΣ
Εκπρόσωπος της ΣΕΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου